کد مطلب: 

288554

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در گفت‌وگو با سیتنا: تعرفه‌های صنعت ICT همگام با تورم رشد نکرده است؛ این چالش با حمایت دولت رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: درآمدها و تعرفه‌های صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با تورم و هزینه‌ها رشد نکرده است. اگر صنعت ICT نتواند با تورم کشور هماهنگ شود، دچار چالشی بزرگ می‌شود که همه دست اندرکاران این صنعت ضربه می‌خورند؛ از تولید کننده گرفته تا مصرف کننده. با حمایت های دولت این مشکل صنعت رفع می‌شود و صنعت ICT خود را با تورم هماهنگ می‌کند.
صیدی مدیرعامل مبین نت

مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون رفع مشکلات موجود در صنعت ICT برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش، گفت: کل صنعت ICT درگیر این موضوع است و صنعت به جایی رسیده که سرمایه گذاری در آن به صرفه نیست و شرکت‌هایی هم که در این حوزه کار می کنند، اپراتورهایی هستند که چاره ای جز این ندارند و می جنگند تا زنده بمانند و این مشکل مثل لنگری است که پای اپراتورها را گرفته و از اپراتورهای کوچک آغاز و به سمت اپراتورهای بزرگ می‌رود و مشکل اصلی درآمد - هزینه است.

وی، ادامه داد: اگر نگاهی به تورم صنایع مختلف داشته باشید، تورم صنعت ICT گویای همه چیز است و درآمدها و تعرفه‌های این بخش همزمان با تورم و هزینه‌ها رشد نکرده است.

مدیرعامل مبین نت، اظهار کرد: به عنوان مثال قیمت های منابع انسانی با تورم درگیر است و در کل صنعت ارتباطات اگر نتواند با تورم کشور هماهنگ شود، دچار چالشی بزرگ می‌شود که همه دست اندرکاران این صنعت ضربه می‌خورند؛ از تولید کننده گرفته تا مصرف کننده که نیاز به کیفیت دارد و کیفیت هم نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی در پایان تاکید کرد: با حمایت های دولت و کل حاکمیت کشور این مشکل صنعت رفع می‌شود و صنعت ICT خود را با توجه به تورم هماهنگ می‌کند.

پایان بخش نهم گفت‌وگو

گفت‌وگو از زهرا طاهری

بخش اول گفت‌وگو: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت در آینده است

بخش دوم گفت‌وگو: باید به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه محتوایی نیز انجام شود

بخش سوم گفت‌وگو: اختلاف تعرفه اینترنت ثابت و همراه باعث انتقال کاربران به شبکه ثابت می‌شود

بخش چهارم گفت‌وگو: تکمیل بسته‌های ارائه شده به مشتریان با گسترش شبکه فیبرنوری

بخش پنجم گفت‌وگو: تعامل با شهرداری‌ کلان‌شهرها از چالش‌های پروژه فیبرنوری است

بخش ششم گفت‌وگو: استفاده از فیبرنوری در شبکه، انگیزه سارقین را از بین می‌برد

بخش هفتم گفت‌وگو: کانال کشی شبکه فیبرنوری به الزامات پروانه ساختمان تبدیل شود

بخش هشتم گفت‌وگو: حمایت دولت از اپراتورها برای توسعه شبکه ثابت در مناطق کم‌برخوردار بسیار موثر است

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-10 12:32

افزودن دیدگاه جدید