کد مطلب: 

288258

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: اختلاف تعرفه اینترنت ثابت و همراه باعث انتقال کاربران به شبکه ثابت می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: زمانی که کاربری با همان قیمت بسته‌ و حجم اینترنت ثابت بتواند اینترنت همراه خریداری می‌کند، دیگر سراغ شبکه ثابت نمی‌رود؛ ولی اگر اختلاف قیمت قابل توجه باشد کاربر زمانی که در معرض دسترسی به شبکه ثابت قرار گیرد ترجیح می‌دهد از این شبکه استفاده کند.
علیرضا صیدی مبین نت

مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با بررسی میزان اختلاف تعرفه سرویس اینترنت ثابت و همراه در دنیا و ایران و ترغیب مردم به استفاده از شبکه ثابت، گفت: وقتی شما بخواهید الگوی 70 به 30 که میزان استفاده از اینترنت ثابت و همراه در دنیا است را با هم برعکس کنید، باید شبکه ثابت این ظرفیت را داشته باشد، اما این ظرفیت تا کنون در کشور وجود نداشته و با توسعه پروژه فیبرنوری در حال پیش روی است، لذا پس از اجرای این ظرفیت، به دنبال اصلاح تعرفه می‌رویم.

وی، ادامه داد: مشخص است زمانی که کاربری با همان بسته‌ و حجمی که اینترنت همراه خریداری می‌کند، بتواند کار خود را انجام دهد، دیگر سراغ شبکه ثابت نمی‌رود؛ با وجود آنکه هم قیمت هم باشند، ولی اگر اختلاف قیمت قابل توجه باشد کاربر زمانی که در معرض دسترسی به شبکه ثابت قرار گیرد ترجیح می‌دهد از اینترنت ثابت استفاده کند.

صیدی، اظهار کرد: اختلاف قیمت وقتی بالا باشد، کاربر از شبکه موبایل خارج شده و از ثابت استفاده می‌کند، اما این اختلاف تعرفه با وجود آنکه در دنیا وجود دارد، اما در ایران این اختلاف اندک است و در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برنامه های برای اصلاح تعرفه دارد که اجرای آن کمی زمان بر است تا کامل عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مبین نت، خاطرنشان کرد: طی سال های مختلف شبکه ثابت به صورت کامل پاسخگوی نیاز مردم نبوده و الان باید این شبکه را گسترش دهیم تا پاسخگوی نیاز مردم باشد و انتظار داشته باشیم که مردم از شبکه ثابت به جای شبکه موبایل استفاده کنند.

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: اختلاف تعرفه اینترنت ثابت و همراه باعث انتقال کاربران به شبکه ثابت می‌شود

پایان بخش سوم گفت‌وگو

گفت‌وگو از زهرا طاهری

بخش اول گفت‌وگو: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت در آینده است

بخش دوم گفت‌وگو: باید به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه محتوایی نیز انجام شود

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-03 12:56

افزودن دیدگاه جدید