کد مطلب: 

288515

استعلامات بیرونی سامانه جامع تجارت؛ عامل تشکیل صف‌ خرید لاستیک

دبیرکل اتاق اصناف ایران، استعلامات بیرونی موجود در «سامانه جامع تجارت» برای ارائه لاستیک به مشتری را عامل شکل‌گیری صف‌های خرید دانست.
استعلامات بیرونی سامانه جامع تجارت؛ عامل تشکیل صف‌ خرید لاستیک

به گزارش سیتنا، محمود بنانژاد، دبیرکل اتاق اصناف ایران در برنامه میز اقتصاد که به موضوع «چالش‌های عرضه اینترنتی لاستیک خودرو» اختصاص داشت، گفت: زمانی‌ که عرضه و تقاضا در بازار با هم تطبیق ندارد، قاعدتا باید ابزار نظارتی‌مان را تقویت کنیم. یکی از سامانه‌های نظارتی که وزارتخانه ورود خوبی به آن داشته، سامانه جامع تجارت است که همه حلقه‌های موجود از تولیدکننده تا عرضه کننده را چه در بستر اینترنتی و چه در بستر فضای فیزیکی دربرمی‌گیرد.

وی افزود: در گذشته فروشگاه‌های فیزیکی برای عرضه لاستیک با مهر زدن و تاریخ زدن پشت سند یک خودرو برای آن نوبت تعیین می‌کردند تا مشخص شود این خودرو لاستیک دریافت کرده و تا ۶ ماه دیگر نمی‌تواند لاستیک دریافت کند. ما آمدیم این روند را به صورت اینترنتی ارائه و از طریق سامانه جامع تجارت کنترل کردیم.

دبیرکل اتاق اصناف ایران درباره دلایل ایجاد صف خریداران لاستیک نیز توضیح داد: ایراد شکل‌گیری صف در این سامانه آنجایی بروز می‌کند که مشخصات و اطلاعات لازم باید از طریق برخی سامانه‌های بیرونی مانند ثبت احوال استعلام گرفته شود. به طوری که در مراحل ثبت درخواست، کد احراز هویت مصرف کننده باید پس از استعلام مشخصات او، به شماره تلفنی که به کدملی او تعلق دارد، پیامک شود که این موضوع بسیار زمانبر بود و سرعت سامانه را می‌گرفت.

استعلامات بیرونی سامانه جامع تجارت؛ عامل تشکیل صف‌ خرید لاستیک

بنانژاد تصریح کرد: در واقع مشکل ایجاد صف خرید تنها به سامانه جامع تجارت مربوط نیست، بلکه مشکل در ارتباط با استعلامات از سامانه‌های بیرونی ایجاد می‌شود. بر این اساس دوستان در جلسه هفته پیش به این نتیجه رسیدند که با توجه به روند رو به بهبود عرضه لاستیک در بازار، دریافت کد احراز را حذف کنند تا این کار را با سرعت بیشتری به پیش ببرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لاستیک‌های پرمصرف رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ تقریبا حدود ۶۰ درصد مصرف بازار را به خود اختصاص داده، دوستان ما این آمادگی را دارند که تنها با ثبت کد ۵ رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور روند عرضه را انجام دهند و همزمان با رفع ایرادات سامانه، سایزهای بالای ۱۴ یا وارداتی‌ها نیز به مرور در سامانه قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-09 13:50

افزودن دیدگاه جدید