کد مطلب: 

293193

ضرورت حذف سامانه جامع تجارت از صنف طلا و جواهر

رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران با اشاره با کارایی نداشتن سامانه جامع تجارت در این صنف و مشکلات عدیده‌ای که برای فعالان صنفی ایجاد می‌کند، خواستار حذف این سامانه در صنف طلا، جواهر و نقره شد.
ضرورت حذف سامانه جامع تجارت از صنف طلا و جواهر

به گزارش سیتنا، کیومرث امیریان اظهار کرد: در شرایط کنونی پایین آمدن قیمت‌ها برای فروشنده‌گان طلا رویا شده و بسیاری از اعضاء در این صنف گرفتار شرایط حاکم بر بازار شدند و وضعیت مناسبی ندارند. اگر دولت چاره‌ای برای برون‌رفت از این وضعیت اتخاذ نکند، به‌زودی شاهد تعطیلى بسیاری از واحدهاى صنفى خواهیم بود. بر همین اساس داشتن ثبات اقتصادی در صنف طلا، جواهر و نقره حرف اول را می‌زند.

امیریان در خصوص سامانه جامع تجارت نیز گفت: باید مجددا به اطلاع برسانم سامانه جامع تجارت براى این صنف کارایى ندارد. زیرا ما انبارى نداریم که احتکار داشته باشیم؛ ما جنس و ارزاق دولتى نداریم، قاچاق نداریم و از دولت وام یا طلا در یافت نمی‌کنیم. با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه صنف طلا و جواهر در اقتصاد کشور و مشکلات فراوانی که استفاده از این سامانه برای این صنف دارد، مجدانه تقاضاى حذف سامانه جامع تجارت را از این صنف داریم تا بتوانیم در سال ١۴٠٣ که از سوی رهبر انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، شرایط بهتری برای فعالان این صنف ایجاد کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-09 15:14

افزودن دیدگاه جدید