کد مطلب: 

289891

اعتراض طلافروشان به امنیت ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد که مشکل اصلی صنعت ما سامانه جامع تجارت است و همکاران ما نسبت به امنیت و ثبت سرمایه در آن معترض هستند، که دلایل آن هم یکی دو تا نیست و کارشناسانه است.
اعتراض طلافروشان به امنیت ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت

به گزارش سیتنا، نادر بذرافشان درباره شفافیت قوانین مالیاتی به ویژه در حوزه طلا اظهار کرد: ما هنوز در کش و قوس سامانه جامع تجارت هستیم و هنوز مشکل داریم.

وی افزود: رسانه‌ها متأسفانه در این دو هفته نسبت به صنف ما کم لطفی کردند و برخی همکاران نیز قبل از اجرای سامانه مودیان با ارائه اطلاعات غیر کارشناسی فضا را مسموم کردند درصورتیکه بهتر بود قبل از این اتفاقات رسانه‌ها روشن‎گری می‌کردند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۸۸ به صنعت ما تحمیل شد و ۱۲ سال طول کشید تا دولت و مجلس با برگزاری جلسات فنی و کارشناسی متقاعد شدند که اصل طلا نباید مالیات بر ارزش افزوده بپردازد اما صنعت ما در این ۱۲ سال آسیب‌های جدی دید و فرار سرمایه و فرار مالیات صورت گرفت.

بذرافشان تصریح کرد: با این تجربه تلخی که در گذشته داشتیم؛ اما باز هم سامانه جدیدی تعریف شده که امنیت سامانه هنوز برای ما تأیید نشده و بخشی از طلاهایی که دست ماست امانت است و این می‌تواند منجر به عدم ثبت و سرمایه‎گذاری می‌شود.

وی افزود: بحث سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی مربوط به کل کشور است و همکاران ما باید تبعیت کنند چون بحث شفاف‎سازی و فرارهای مالیاتی است و ما هم نسبت به شفاف سازی و پرداخت مالیات عدالتی هیچ مشکلی نداریم اما وقتی اصناف با مشکل هزینه و مواد اولیه مواجه هستند، چند سامانه تداخلی را هم ایجاد کنیم طبیعتاً معترض می‌شوند.

کمرنگ شدن اعتماد بین مردم با دولت و سازمان مالیاتی

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اعتمادسازی بین مردم و دولت همچنین بین مردم و سازمان امور مالیاتی کمرنگ شده است گفت: اگر آموزش و اطلاع رسانی بیشتر شود و تضمین داده شود مردم هم نگران نخواهند شد.

بذرافشان اظهار کرد: به گفته مسئولان، در حال حاضر سه تا پنج درصد قاچاق طلای آب شده داریم اما هیچ ارتباطی به ۹۵ درصد صنف ما ندارد که جواز گرفتند و مالیات هم می‌دهند لذا بهتر است که مسئولان به جای وضع قوانین جدید و مانع تراشی، مرزها را کنترل کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: مشکل اصلی صنعت ما سامانه جامع تجارت است و همکاران ما نسبت به امنیت و ثبت سرمایه در آن معترض هستند که دلایل آن هم یکی دو تا نیست و کارشناسانه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-13 12:50

افزودن دیدگاه جدید