کد مطلب: 

288215

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: باید به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه محتوایی نیز انجام شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: بیشترین استفاده در شبکه اینترنت پرسرعت در دنیا در حوزه ویدیو و گیم است که هنوز در ایران گسترش عمومی نیافته است، لذا به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، باید توسعه محتوایی هم در کشور انجام شود؛ هرچه نیاز مردم بیشتر شود، پهنای باند هم بیشتر می‌شود و اپراتور هم هزینه‌های خود را جبران می‌کند.
علیرضا صیدی، مبین نت

مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون چالش های پیش‌روی توسعه شبکه فیبرنوری در کشور، گفت: یکی از چالش‌های پروژه فیبرنوری این است که باید نیاز کاربران شبکه افزایش پیدا کند و این نیاز هم زمانی افزایش می‌یابد که استفاده کاربر از شبکه افزایش یابد.

وی، ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما در این پروژه، محتوای مناسب برای فیبر است که اگر اپراتورها صبر می‌کردند این محتوا آماده شود تا بعد شبکه را گسترش دهند، ممکن بود با خطا مواجه شوند ولذا تصمیم بر این شد که شبکه گسترش یابد تا نیاز نیز افزایش پیدا کند و این شبکه بتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

صیدی، افزود: از طرفی مشوق‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهیم تا از شبکه استفاده کنند و دولت هم مشوق‌هایی به اپراتورها در توسعه شبکه فیبر داده است تا شبکه گسترش یابد.

مدیرعامل مبین نت، خاطرنشان کرد: محتواهای لازم برای ارائه سرویس، مهمترین چالش است و در دنیا بیشترین استفاده در شبکه پرسرعت بحث ویدیو و گیم است که در ایران به وفور این موضوع را نداریم و لذا به موازات توسعه شبکه، باید توسعه محتوایی هم در کشور انجام شود و هرچه نیاز مردم بیشتر شود، پهنای باند بیشتر می‌شود و اپراتور هم هزینه‌های خود را جبران می‌کند.

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: باید به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه محتوایی نیز انجام شود

پایان بخش دوم گفت‌وگو

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-02 12:37

افزودن دیدگاه جدید