کد مطلب: 

231196

ITU به دنبال راهی برای ایجاد رقابت برای کسب و کارهای نوین است

مدیر دفتر آموزش، همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انگیزه اصلی پژوهشگاه ICT از طرح تحقیقات در ITU را رسیدن به سطح بین‌المللی عنوان کرد.
ITU به دنبال راهی برای ایجاد رقابت برای کسب و کارهای نوین است

به گزارش سیتنا، نخستین سمینار معرفی استانداردسازی مخابرات (ITU-T) با حضور نمایندگانی از سازمان های تنظیم مقررات رادیویی، پست بانک و سایر نهادهای مرتبط، صبح امروز (چهارشنبه ۲ مرداد) در سالن جاویدالاثر بیات موحد پژوهشگاه ICT برگزار شد.
دکتر علیرضا یاری، در این سمینار با اشاره به ماموریت ITU در سراسر دنیا گفت: این سمینار در سه گروه توسعه استانداردهای مخابراتی، کمک به کشورهای در حال توسعه و مدیریت طیف رادیویی و مدارهای ماهواره‌ای به هماهنگی دبیرخانه کل ITU تفکیک شده است.
وی ادامه داد: استانداردسازی یکی از عوامل ضروری ساختارهای جامعه اطلاعاتی است که نه تنها یکی از اجزای بنیادی در جامعه اطلاعاتی جهانی، بلکه یکی از عوامل پیشگام در انتشار اطلاعات مقرون به صرفه و قابل دسترس و نیز فناوری‌های ارتباطی ICT در دنیای در حال توسعه است.
یاری تاکید کرد: بررسی و مطالعات به دست آمده در ITU می‌تواند به پیشنهادات، ایجاد استانداردهای جهانی و راه‌های توسعه‌مدارانه منتهی شده و به حمایت از خدمات دسترسی در تلویزیون و رادیوی دیجیتال، الزامات دسترسی در استانداردهای رادیویی، سیاست و مقررات عمومی برای ترویج ICT قابل دسترس و ظرفیت‌سازی برای سیاست‌گزاران تبدیل شود.
مدیر دفتر آموزش، همکاری‌های علمی و بین‌المللی در خصوص اهداف و اهمیت استانداردهای جهانی گفت: ITU با ایجاد گروه‌های مطالعاتی به دنبال آن است تا ضمن ایجاد محیطی برای دسترسی به فناوری‌ها در سراسر جهان آن هم بدون در نظر گرفتن فناوری زیربنایی، با استفاده از تجربه اقتصادی فناوری‌های توسعه یافته، مشارکت فزاینده کشورهای در حال توسعه در استانداردسازی را تسهیل کند.
وی افزود: همچنین ITU به دنبال راهی برای ایجاد رقابت برای کسب و کارهای نوین، کاهش قیمت ها، کاهش موانع فناوری و ایجاد سوددهی تولیدکنندگان، اپراتورهای شبکه و مصرف کنندگان است.
به گفته یاری، گروه های مطالعاتی در ITU عناوینی مانند شبکه های ۵G، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی شهرها، فناوری های محیطی و سرویس های دیجیتالی مانند تلفن های همراه را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهند.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد که دسترسی‌ به محیط‌های مختلف با ITU می‌تواند دسترسی به افراد و گروه‌های اطلاعاتی را برای مجموعه‌ها و سازمان‌های پژوهشی راحت‌تر کند و برای تسهیل این مساله، مجموعه های مختلف مانند شهرداری‌ها می‌توانند آمادگی خود را برای همکاری اعلام کنند که شهرداری مشهد یکی از نمونه آن در کشورمان است.
وی ادامه داد: این مساله می تواند ضمن آسان شدن مشارکت، این احتمال را به ما می‌دهد که پیشنهادات تکمیلی ارائه دهیم و با توجه به اینکه انگیزه اصلی پژوهشگاه از طرح تحقیقات در ITU، رسیدن به سطح بین‌المللی است، از این روش، استاندارد کاری این پژوهشگاه به سطح بین المللی می رسد.
یاری به نحوه برگزاری نشست‌های WTSA اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود تا با کمک تیم‌های مشاوره TSAG ، گروه‌های مطالعاتی را تعیین کند و کار آنها آغاز شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-24 16:46

افزودن دیدگاه جدید