کد مطلب: 

293713

اینفوگرافیک| پر جست‌وجوترین کلمات فارسی در فروردین ماه 1403

آمار موتور جستجوگر گوگل حاکی از آن است که بیشترین جست‌وجوی کاربران ایرانی و فارسی‌زبان در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مربوط به چه مسئله‌ای بوده است.
کلمات فارسی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، با توجه به اینکه هفته آخر فروردین‌ماه بخاطر حمله ایران به رژیم اسرائیل، روزهای پرتنشی برای کاربران ایرانی ایجاد کرد، بیشترین آمار جستجو در این ماه کلیدواژه یا عبارت «حمله ایران به اسرائیل» بود‌.

مصادف شدن سال نو و عید نورو با ماه مبارک رمضان کلیدواژه «عید فطر» و مسائل مربوط به آن را در رتبه دوم پرجستجوترین‌های گوگل قرار داد.

سومین جایگاه در بین پرجست‌وجوترین‌های فروردین ۱۴۰۳ در گوگل به کلیدواژه «رضا داوودنژاد» و فوت این بازیگر سینمای ایران می‌رسد.

پس از آن نوبت به جستجو در مورد دعاهای«جوشن کبیر» و «دعای مجیر» می‌رسد که گوگل رتبه‌های چهارم و پنجم را به آن‌ها اختصاص داده است.

تلاش و جستجو در راستای پیدا کردن جملات و یا پیام‌هایی برای «تبریک سال نو» از سوی کاربران ایرانی، این کلیدواژه را در جایگاه ششم پرجستجوترین‌های گوگل در فروردین قرار داد.

اما جوانان و دغدغه ازدواج که با شرایط اقتصادی حال حاضر کاری سخت بنظر می‌رسد، باعث شد تا جایگاه هفتم به کلیدواژه «وام ازدواج» تعلق بگیرد.

«تقویم ۱۴۰۳» از کلیدواژه های بسیار کاربردی است که کاربران ایرانی با جستجوی آن برای پیدا کردن روزهای تعطیل و مناسبت‌ها کمک کردند تا به رتبه هشتم فهرست برسد.

نوسان شدید قیمت دلار و بالا رفتن بی‌رویه آن در فروردین ماه باعث شد تا کلیدواژه «قیمت دلار» در رتبه نهم فهرست پرجستجوترین‌های گوگل برای ایرانیان قرار گیرد.

دهمین کلیدواژه در این فهرست به «فرامرز اصلانی» خواننده رسید که بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

کلمات فارسی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-23 12:11

افزودن دیدگاه جدید