کد مطلب: 

184261
معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران:

واگذاری مجوز FCP تهدیدی برای شرکت مخابرات نیست

کسب مجوز شرکت‌های FCP، بر تصمیم مخابرات برای یکپارچه‌سازی تأثیر نداشته است و یکپارچه‌سازی در مخابرات از سال 89 کلید خورده است و ربطی به مجوز FCP ندارد. برخی پروانه‌ها از جانب سازمان تنظیم مقررات برای افزایش رقابت واگذار شدند؛ این شرکت‌ها در زمانی PAP بودند و امروز می‌توانند در حوزه ثابت، خدمات ارائه دهند و شبکه ایجاد کنند.
واگذاری مجوز FCP تهدیدی برای شرکت مخابرات نیست

به گزارش سیتنا، مهندس ملک‌جعفریان، معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه واگذاری مجوز FCP تهدید نیست، بلکه فرصت است؛ اظهار داشت: "اطمینان داشته باشید که مخابرات سرویسی مطمئن است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند".

 وی با اشاره به ضرورت چابکی در شرکت مخابرات ایران گفت: "این شرکت قبل از سال‌های 73 و 74 به‌صورت یکپارچه کار می‌کرد. در آن سال‌ها به خاطر نیاز به‌سرعت توسعه خدمات اداری تصمیم گرفته شد مخابرات شرکتی شود تا چابکی ایجاد شود و ارائه سرویس‌های مخابراتی آن دوره به عهده خود استان‌ها و با تمرکز مخابرات ایران گذاشته شد".

مهندس ملک‌جعفریان با بیان اینکه شرکت مخابرات تا قبل از خصوصی‌سازی عملاً به شکل کشوری مدیریت می‌شد، اظهار داشت: "در زمان خصوصی‌سازی کار به‌صورت شرکتی انجام شد. الآن هم این جبر مخابراتی است که متمرکز و یکپارچه عمل کنیم. امروزه موفقیت شرکت‌های مخابراتی در گرو یکپارچه‌سازی و ارائه متمرکز سرویس‌هاست. مثلاً AT&T، وودافون و غیره همه به‌صورت یکپارچه و حتی بین‌المللی سرویس ارائه می‌دهند. این اتفاقی است که به دلیل جبر ICT رخ‌داده است. فکر می‌کنم یکپارچه‌سازی مسئله‌ای نیست که ما آن را بخواهیم یا نخواهیم، بلکه راهی نیست جز اینکه به این سمت برویم".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-01 15:59

افزودن دیدگاه جدید