کد مطلب: 

288363

خروج یک شرکت فرانسوی از قرارداد مخابرات اتیوپی

شرکت اورانژ (orange Group) تصمیم گرفته که از فرآیند به دست آوردن 45 درصد از سهام اپراتور دولتی Ethio Telecom اتیوپی خارج شود؛ وی شرایط موجود بازار را مقصر دانسته است.
خروج یک شرکت فرانسوی از قرارداد مخابرات اتیوپی

به گزارش سیتنا، orange Group تصمیم گرفت از فرآیند به دست آوردن 45 درصد از سهام اپراتور دولتی Ethio Telecom اتیوپی خارج شود و شرایط موجود بازار را مقصر دانست که ادعا می‌کند با استراتژی خود مطابقت ندارد.

در بیانیه‌ای به Mobile World Live، گروه اپراتور مستقر در فرانسه توضیح داده طرحی که برای به دست آوردن 45 درصد از سهام شرکت اتیوپی بوده به خوبی پیش نمی‌رود و به این شراکت که برای اولین بار در سال 2021 شروع شد، پایان خواهد داد.

Orange برای اولین بار دو سال پیش، زمانی که کشور فرآیند مناقصه را آغاز کرد، اظهار علاقه برای خرید سهام نسبت کمتر ( 51-49) در Ethio Telecom را ارائه کرد. اما دولت قبل از احیای این طرح، یک سال بعد به دلیل شرایط اقتصادی این اقدام را به تعویق انداخت.

بلومبرگ در جولای 2023 گزارش داد که Orange و اپراتور امارات متحده عربی در حال بررسی پیشنهادهای جداگانه برای 45 درصد از سهام بودند. یکی از نمایندگان Orange در آن زمان به Mobile World Live گفت که دلیل حضورشان، با توجه به حضور اتیوپی در آفریقا، علاقه آشکار آنها به اتیوپی و رشد قاره افریقا است که بخش مهمی از استراتژی آنها بود.

دولت اتیوپی اقدامات قابل توجهی را برای باز کردن بازار به روی بازیگران بین المللی انجام داده است، از جمله در سال 2021 اعطای اولین مجوز شبکه تلفن همراه خصوصی کشور به کنسرسیومی متشکل از Vodafone Group، Vodacom و Safaricom.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-05 12:06

افزودن دیدگاه جدید