کد مطلب: 

287002

بیدخام: موضوع ادغام همراه اول با مخابرات باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، معتقد است: به نظر می‌رسد در حال حاضر، ورود به طرح موضوع تلفیق همراه اول با شرکت مخابرات یک بیراهه است که در ابتدا باید کاملا توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد؛ که با توجه به اهمیت ماجرا، این موضوع باید نخست بین سهامداران شرکت‌ها مطرح شود و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه، ابزاری و هدفمند، مشکلی را برطرف نمی‌کند.
محمدرضا بیدخام

به گزارش سیتنا به نقل از دنیای اقتصاد، مدت‌هاست که ایده ادغام اپراتور اول تلفن همراه کشور در شرکت مخابرات ایران، به عنوان راهکاری برای جبران زیان‌دهی این غول ارتباطات ثابت مطرح است. اگرچه زمزمه‌های ابتدایی چنین اقدامی در اواسط دهه ۹۰ مطرح شد و قرار بود تا سال ۱۴۰۰ به ثمر برسد، اما تا امروز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. حالا اما از حدود چند هفته پیش، برخی نمایندگان مجلس با تکرار اظهاراتی نه چندان جدید، از ضرورت اجرای چنین برنامه‌ای سخن گفته و خواستار سامان‌دهی وضعیت شرکت مخابرات به عنوان اصلی‌ترین بازیگر صنعت ارتباطات کشور شده‌اند.

حال این سوال به ذهن می‌رسد که اگر چنین ایده‌ای عملیاتی شود، آیا مرهمی بر زخم دیرینه زیان‌دهی شرکت مخابرات خواهد بود، یا صرفا به مسکنی موقت برای خاموش کردن اعتراضات کارکنان بخش‌های مختلف این شرکت تبدیل خواهد شد که در دریافت حقوق خود با مشکلاتی مواجه هستند.

محمدرضا بیدخام، مدیر‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در تشریح موضع این شرکت نسبت به ایده مطرح شده، می‌گوید: «به نظر می‌رسد در حال حاضر، ورود به طرح موضوع تلفیق همراه اول با شرکت مخابرات یک بیراهه است که در ابتدا باید کاملا توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. که با توجه به اهمیت ماجرا، این موضوع باید نخست بین سهامداران شرکت‌ها مطرح شود و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه، ابزاری و هدفمند، مشکلی را برطرف نمی‌کنند.»

بیدخام معتقد است: «ابتدا باید نوع نگاه و نگرش نسبت به صنعت ICT کشور که هیچ‌گونه جذابیتی برای سرمایه‌گذاری نداشته و برگشت سرمایه آن بسیار ضعیف است، تغییر کند.»

او می‌گوید: «اگر قرار است تغییری در وضعیت مخابرات و دیگر بازیگران این صنعت ایجاد شود، باید از طریق رفع سیاست‌ها و قوانین دستوری و یک‌طرفه‌ای باشد که در مقوله‌های مختلف حوزه‌های ارتباطی وجود دارد و باعث آسیب جدی به این صنعت و شرکت مخابرات به عنوان اپراتور برتر آن شده است.»

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران امیدوار است که شکل‌گیری هم‌افزایی بیشتر در بین مراجع نظارتی و فعالان حوزه ICT بتواند زمینه‌ساز رفع مشکلات موجود و شکوفایی بیشتر بازیگران این حوزه باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-04 11:14

افزودن دیدگاه جدید