کد مطلب: 

260571

چگونه بدافزارهای موجود در تلفن همراه را شناسایی کنیم؟

برنامه‌هایی برای گوشی‌های همراه وجود دارد که درونشان بدافزارهایی پنهان شده که می توانند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.
چگونه بدافزارهای موجود در تلفن همراه را شناسایی کنیم؟

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ال بلد، نوشت: توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه از برخی روش‌های نادرست برای جمع آوری اطلاعات و کسب درآمد از کاربران تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، که تهدید بزرگی برای کاربران است. این شرکت‌ها برنامه مخربی را به نام Fleeceware Applications معرفی می‌کنند که کاربران را بعد از نصب به شرکت در یک دوره آموزش رایگان فریب می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا تمام ویژگی‌های برنامه را امتحان کنند. از آنجا که بیشتر کاربران این برنامه‌ها باید حق اشتراکی را برای استفاده از برنامه بپردازند، حتی حدس هم نمی‌زنند که این برنامه‌ها می‌توانند مخرب باشند.

گزارش منتشر شده توسط روزنامه انگلیسی اکسپرس بیان کرد که تعداد کل دانلود‌های این گروه از برنامه‌های فریبنده و مخرب که تازه کشف شده به بیش از یک میلیارد دانلود در تلفن‌های آیفون و اندروید می‌رسد و همچنین ۴۰۰ میلیون دلار درآمد شگفت آور برای توسعه دهندگان این برنامه‌ها به همراه داشته است.

بسیاری از برنامه‌های کلاهبرداری یا Fleeceware سعی می‌کنند از طریق تبلیغات جذاب و جالب توجه مردم را به خود جلب کنند، بنابراین اگر یکی از این تبلیغات در صفحه تلفن شما ظاهر شد، روی آن کلیک نکنید، زیرا برنامه‌های قانونی نیازی به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی ندارند. اگر تمایل دارید روی هر یک از این تبلیغات کلیک کنید، توجه داشته باشید که این برنامه حاوی نرم افزار‌های مخربی است که هدف اصلی آن‌ها کسب درآمد از حساب‌های بانکی مرتبط با حساب کاربر در فروشگاه‌های برنامه‌های Google Play و App Store است.

نظرات بد یا منفی که سایر کاربران به برنامه‌ها اضافه می‌کنند، نمایانگر حقیقت در مورد برنامه‌های متقلبانه است و بیان می‌کند که این برنامه جعلی است یا از کیفیت بسیار ضعیفی برخوردار است، بنابراین بهتر است از دانلود آن‌ها در تلفن خود پرهیز کنید.

اگر شرح برنامه یا اطلاعات ارائه شده توسط توسعه دهندگان درباره نحوه کارکرد برنامه نامشخص است، آن را با دقت بخوانید، اگر در این باره ابهام دارید، برنامه را دانلود نکنید.
برنامه‌هایی را که دارای عبارت پرداخت برای باز کردن یا پرداخت برای اشتراک هستند را حذف کنید

اگر از هر برنامه‌ای استفاده کردید و عبارت پرداخت برای باز کردن یا پرداخت برای اشتراک را پیدا کردید، آن را از دستگاه خود حذف کنید و مطمئن شوید که فقط هزینه برنامه‌هایی را پرداخت می‌کنید که توسط دیگران بررسی انتقادی شده یا توسط دیگران توصیه شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-28 10:22

افزودن دیدگاه جدید