کد مطلب: 

258376

اعتراض آمازون به تحقیقات آنتی‌تراست در هند

شرکت آمازون و فلیپ کارت، طی درخواستی قانونی از سرگیری تحقیقات آنتی‌تراست (ضدانحصار) درباره‌ی روش‌های کسب وکار خود را به چالش کشیده‌اند.
اعتراض آمازون به تحقیقات آنتی‌تراست از این شرکت در هند

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: دو شرکت خرده فروش آنلاین آمازون و فلیپ کارت، که در هند زیر مجموعه‌ی فروشگاه والمارت قرار دارند، با تحقیقات آنتی تراست در هند روبرو شده اند. آنها سعی دارند از طرق قانونی جلوی انجام این تحقیقات را بگیرند.

قبلاً شکایتی علیه فلیپ کارت و آمازون ثبت و در آن ادعا شد این دو شرکت فروشندگان را در پلتفرم‌های تجارت آنلاین خود گزینش می‌کنند و همچنین با استفاده از تخفیف‌های وسیع روی محصولات، قوانین آنتی تراست را زیر پا گذاشته‌اند. در همین راستا کمیسیون رقابت هند (CCI) در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحقیقاتی در این باره آغاز کرد.

در آن زمان هر دو شرکت ادعا کردند عمل خلاف قانونی انجام نداده‌اند و درخواست آنها سبب شد تحقیقات آنتی تراست به مدت بیش از یک سال به تعویق بیفتد. اما هفته گذشته دادگاهی در هند اجازه داد تحقیقات ادامه یابد.

اکنون در درخواست تجدید نظر جدید فلیپ کارت و آمازون ذکر شده تصمیم دادگاه برای ادامه تحقیقات آنتی تراست اشتباه است و باید متوقف شود.

این در حالی است که طبق گزارشاتی جدید CCI تصمیم دارد تحقیقات آنتی تراست درباره شرکت‌های بزرگ را سرعت بخشد. این کمیسیون تصمیم دارد در خصوص اتهامات مطرح شده، هرچه سریع‌تر اطلاعاتی از آمازون و فلیپ کارت بخواهد.

خرده فروشان آفلاین این دو شرکت را متهم کرده‌اند با استفاده از ساختار پیچیده کسب وکاری‌شان، قوانین سرمایه گذاری خارجی برای تجارت آنلاین را دور زده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (3 رای)
سیتنا 5
2021-06-21 10:31

افزودن دیدگاه جدید