کد مطلب: 

214697

سوء مدیریت و رانت در بازار خودرو حاکم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار خودرو در حال حاضر پرمخاطب است و متقاضیان زیادی برای خودروهایی که نرخ تولید پایین تر و قیمت کمتری دارند و محصول مشترک بین ما و دیگران است وجود دارد؛ اما سوء مدیریت حاکم در این بازار و رانتی که وجود دارد، این بازار را نا بسامان و مشوش کرده است.
سوء مدیریت و رانت در بازار خودرو حاکم است

دکتر "عبدالله رضیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایران پژواک پیرامون نظارت کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر نحوه‌ی ثبت نام اخیر خودروهای ایران خودرو و سایپا و اینکه امکان ثبت نام عموم برای خودروهای پرمتقاضی میسر نیست، گفت: طبق قولی که مدیران ایران خودرو و سایپا داده بودند باید نظارت کافی بر مجموعه‌ی تحت مدیریتشان داشته باشند و نابسامانی‌ها را در این زمینه رفع کنند، اما متاسفانه طبق شواهد موجود این نابسامانی‌ها همچنان ادامه دارند و برطرف نشده‌است.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بازار خودرو در حال حاضر پرمخاطب است و متقاضیان زیادی برای خودروهایی که نرخ تولید پایین تر و قیمت کمتری دارند و محصول مشترک بین ما و دیگران است وجود دارد؛ اما سوء مدیریت حاکم در این بازار و رانتی که وجود دارد، این بازار را نابسامان و مشوش کرده است.

رضیان، اضافه کرد: سازمان بازرسی باید بر این امر نظارت داشته باشد و وزارت صمت و مجلس تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از این مدیران اخذ توضیح کنند و دلیل این نابسامانی‌ها را جویا شوند و در جهت رفع این مشکلات و رانت‌هایی که متاسفانه وجود دارد، گام بردارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: طی امروز یا روزهای آتی جلسه‌ای برگزار خواهد شد و در مورد این موارد تصمیم‌هایی خواهیم گرفت.

رضیان در واکنش به اظهارات اخیر "یکی از معاونین وزارت صنعت و معدن که در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اقدامات انجام‌شده برای تنظیم بازار، گفته بود: رسانه‌ها چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرفمان را بزنیم"، گفت: صحبت ایشان را اصلا قبول ندارم چرا که رسانه‌ها چیزی را منتشر می‌کنند که وجود دارد و در مورد مسائل اقتصادی روز توضیحاتی را منتشر می‌کنند که در جامعه وجود دارد و اتفاق افتاده است.

وی، ادامه داد: این نابسامانی‌ها و فضای رانت وجود دارد و رسانه‌ها چیزی جز واقعیت را اعلام نمی‌کنند به جز گروه اندکی که شیطنت می‌کنند، باقی رسانه‌ها موارد را آن‌گونه که است بیان می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-24 14:25

دیدگاه‌ها

تصویر وعد
فقط ملت میتواند اکنون وضع را تعقیر دهند ملت ایران باید یکصدا خودرو خارجی و تحملی را تحریم و ظرف یکماه از ایران خارج کنند تمام خودروهای لوکس باید در کشورهای اطراف فروخته شود و ارز وارد مملکت شود این ارز جوابگو و حل مشکلات است
ارسال شده توسط وعد در 07 تير 97 - 15:47

افزودن دیدگاه جدید