کد مطلب: 

178427
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین:

اعلام اسامی شرکت‌های خریدار مخابرات، جنبه تبلیغاتی دارد

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین، گفت: آگهی فروش سهام مالک 50 درصد + 1 سهم مخابرات تمدید نمی‌شود و اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها برای خرید سهم پس از مهلت مقرر، جنبه تبلیغی برای برندشان دارد.
اعلام اسامی شرکت‌های خریدار مخابرات، جنبه تبلیغاتی دارد

به گزارش سیتنا، مهدی صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تکذیب خبر برخی خبرگزاری‌ها برای تمدید مزایده فروش سهام شرکت‌ توسعه اعتماد مبین (مالک 50 درصد + 1 سهم مخابرات)، اظهار داشت: قصد تمدید مزایده فروش سهام مالک مخابرات را نداریم چرا که فرصت به اندازه کافی وجود داشت و هر کسی مایل به خرید اسناد فروش بود باید در مهلت مقرر اقدام می‌کرد.

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین، تلاش برخی برای اعلام اسامی چند شرکت به عنوان متقاضی خرید، پس از پایان مهلت فروش اسناد را جنبه تبلیغی برای برند این شرکت‌ها دانست و گفت: مسیر معامله مشخص بود و متقاضیان واقعی در صورت تمایل می‌توانستند اسناد را خریداری کنند و با توجه به ایرادات مدنظر، قیمت پیشنهادی ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین اعلام نامه‌نگاری با مراجع غیرمرتبط برای روشن شدن ایرادات مزایده فروش سهام توسعه اعتماد مبین متشکل از مخابرات و سرمایه‌گذاری‌‌های دیگر، نشان می‌دهد آنها یا واقعا علاقه‌مند به قرار گرفتن در مسیر فروش نبوده‌اند یا حداقل تجربه حضور در معاملات این چنین بزرگ را نداشتند؛ حداقل انتظار می‌رفت برای روشن شدن ابعاد مالی فروشنده، نامه نگاری با وزارت اقتصاد یا سازمان خصوصی انجام شود.

صفری با تاکید بر شفاف بودن ارزش دارایی‌های توسعه اعتماد مبین برای شرکت در مزایده، توضیح داد: در صورت‌های مالی این شرکت اطلاعات 1500 میلیارد تومان کل فروش اموال منقول و غیرمنقول و 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد که در نتیجه تراز مثبت شرکت 9500 میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-06 15:47

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
15000 میلیارد تومان املاک مخابرات هفت سال پیش بفروش رفته بطور معمول در مزایده املاک کمتر از ارزش واقعی فروش رفته و بهر حال مانده خالص ان 15000 میلیارد تومان شده است و این در مقابل املاک از دست رفته خیلی کم است. 11000 میلیارد تومان هم تجهیزات اکتیو خریداری شده و نصب شده است و هفت سال است از انها بهره برداری میگردد. قیمت روز املاک حدود 5 الی ده برابر شده قیمت روز تجهیزات اکتیو تقریبا صفر شده چون عمر قانونی انها تمام شده و قیمت بازیافت دارند که قابل صرفنظر است. با فرض اینکه معاملات کاملا سالم و قانونی انجام شده باشد میتوان نتیجه گرفت که که ارزش دارائی ها در کل نه تنها افرایش نیافته بلکه کاهش چشمگیر یافته است . جناب آقای صفری این تراز مثبت را که ارائه میفرمایند باید در نحوه محاسبه ان تجدید نظر فرمایند.ایشان سالها در مخابرات نبوده اند و به ایشان اطلاعات مالی غلط داده شده .
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 19 تير 94 - 16:09
تصویر عبادیان
از کل فروش اموال منقول و غیر منقول چند درصد منقول بوده و چند درصد غیر منقول املاک در چه زمانی فروخته شده است .؟ هرچه از زمان فروش ملک بیشتر گذشته باشد ارزان تر فروش رفته و فاصله پول دریافتی بابت یک ملک با قمیت امروز بیشتر است . و اما در مورد سرمایه گذاری به عکس املاک است یعنی هرچه دستگاه خریداری و نصب شده بیشتر عمر کند بیشتر مستهلک میشود. برای مثال ملکی در هشت سال پیش فروش رفته یک میلیارد و همین پول سرمایه گداری در توسعه مخابرات شده اکنون سال هشتم است و قیمت روز ان ملک ده برابر شده در حالی که ارزش روز ان سرمایه گداری تقریبا صفر شده پس در این مثال نمیتوانن نتیجه گرفت که در ارزش کل تراز بر قرار است بلکه این فروش ملک منجر به کاهش ارزش کل شرکت معادل ده میلیارد کمتر از حالتی است که این معامله و سرمایه گذاری نشده باشد . البته درست است که سرمایه گداری انجام شده طی این هشت سال درامدی ایجاد کرده ولی این درامد در نهایت به سود تبدیل و برداشت شده و یا ذخیره شده که ان هم در تراز مالی دیده شده و نیاید در ارزش گذاری دوباره مطرح شود بنا براین بیان اینکه مبلغ 9500 میلیارد تراز مثبت نشان میدهد بطور کلی غلط است و اگر بخواهیم بدانیم که این تبدیل سرمایه چه تاثیری روی ارزش روز شرکت دارد باید لیست املاک فروش رفته قیمت روز انها و هزینه های احتمالی ان ها و نیز در طرف مقابل سرمایه انجام شده و محاسبه استهلاک را استخراج کرده و سپس نتیجه گیری کنیم و یقینا در اتحاد مبین به این مسائل اشراف کافی دارند و جایز نیست ارقام فله ای و عوامانه پردازش و ارائه گردد. این گونه ارائه اطلاعات انسان را در درایت و یا صداقت داشتن مسئولیت اتحاد مبین به شک وامیدارد که واقعا نمیدانند و یا اینکه عملیات روانی برای فریب است که در هر دو حالت گناه بزرگی است.
ارسال شده توسط عبادیان در 17 تير 94 - 08:38
تصویر محمد کریم اخویزادگان
جناب مهندس صفری شما دیگه چرا اگهی فروش شما مگه تبلیغاتی نبود خوب خریداران هم از همان جنس بودن اینکه تعجب نداره تعجب از اینه که نکنه شما باور کرده باشید فروش جدی بوده چون تکرار دروغ موجب میشه خود سازنده خبر دروع هم دروغ های خود ساخته را باورکنه بهتر شما که در جریان سهامدار شدن اتحاد مبین نبودید از باطل خمایت نکنید و سابقه اعمال نیک خود را الوده نفرمائید.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 16 تير 94 - 23:08
تصویر ابراهیم پور
آقای صفری درست میفرمایند اعلام امادگی خریداران مخابرات جنبه تبلیغاتی دارد همانگونه که اگهی فروش جنبه تبلیغاتی داشت و لی اقای صفری فقط قسمت دوم را سرزنش میکنند در حالی که کبیریت اول را خود اتحاد مبین روشن کرده . اما جناب آقای صفری میفرمایند 1500 میلیارد تومان فروش اموال در مقابل 11 هزار میلیارد سرمایه گذاری که بهتر است این مسئله هم شکافته شود. اولا فروش اموال در موارد بسیاری فروش به خودی ها و با قیمت بسیار پائین بوده که با تبانی انجام شده وقیمت واقعی املاک فروخته شده بسیار بالاتر بوده است . ثانیا املاک فروخته شده جزئ دارائی های ثابت بوده و اکنون ده ها برابر ارزش پیدا کرد ه است . در مقابل 11هزار میلیارد سرمایه گداری شده که این سرمایه گذاری هم با تبانی و هزینه تراشی بوده برای مثال بخش عمده ای سرمایه گذاری در دیتا بوده که در خرید ها کاملا اعمال نفود شده و مثلا خرید ها از تجهیزات خارج از رده با برند تلبس به قیمت ده برابر ارزش واقعی و یا خرید تجهیزات ADSL با برند هوائی از واسطه ای به نام اریا همراه وابسته به گروه رسوا و محکوم شده آریا بوده است که ان هم به شش برابر قیمت واقعی . اینها همه نمونه هائی از سرمایه 11 هزار میلیاردی است . نتیجه اینکه مخابرات املاک ارزشمند که دارائی ثابت بوده را فروخته بجای ان تجهیزات بی ارزش باتبانی وسو مدیریت خریده و حالا موقع محاسبه ارزش دارزیی اموال فروخته شده را باقیمت 6 سال پیش 1500 میلیارد اعلام میکند حال انکه تجهیزات خریده شده را که پنج الی هفت سال عمر فانونی دارد به قیمت پایه خرید محاسبه میکند و در نهایت هم با سه برابر کردن نرخ ارز خیال میکنند باید 11000 بشود 33000 با صرفنظر از فساد در خرید ها و فروشها سرمایه گداری روی خرید تجهیزات فنی بوده که عمر محدود و معینی دارند و اکنون بخشی از عمر قانونی دستگاه های خریداری شده سپری شده و باید استهلاک ان را در نظر بگیریم ولی ظاهرا اینها خودشان را به کوچه علی چپ رده اند و فقط بازی با ارقام را جایگزین حساب و کتاب کرده اند . بهتر است محاسبه شود املاک فروخته شده امروز چه قیمتی دارد . و در مقابل سرمایه گذاری انجام شده پس از کسر استهلاک و نیز خارج از ده شدن چه قیمتی دارد بعد مقایسه شود تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. این گروه در کابل شهید قندی تجربه ای داشتند و با تبلیغات و سند سازی و نشان دادن سود کاذب در صورت های مالی توانستند قیمت سهام را به صورت کاذب تا 1700 تومان برسانند و سهام بلوکی خرید شده چهارصد تومانی را فروختند به ملت و رفتند سال بعد اسناد رو شد و کابل قندی ورشکسته و قیمت سهام هم شد بیستو سه تومان و ملت هم بیچاره شدند و غارتگران ناپدید . اکنون بعد از ده سال سهام قندی شده دویست تومان اینها در مخابرات هم همین نقش را دنبال میگردند تا بتوانند سهام بدست امده را که احتمال میدادند از دستشان بگیرند با قیمت کاذب بفروشند ولی عواملی متعددی موجب شد تا نتوانند به نتیجه شوم مورد نظر خود برسند . جناب اقای دکتر صفری همکار عزیز و ارجمند سابق شما در این تعاملات نبوده اید خواهشمندم به گزارشات همکاران جدیدتان توجه نفرموده و با مطالعه مصاحبه فرمائید تا مجبور نباشیم برای روشن کردن اذهان عمومی مطالبی را رسانه ای کنم که علی رغم میل باطن به شخصییت و جایگاه اجتماعی حضرت عالی که در این فرایند نقشی نداشته اید لطمه وارد شود. در هشت سال گذشته تخلفات فاحشی در مخابرات روی داده و حیف است که شمار میراث دار این پدیده ناسالم شوید.
ارسال شده توسط ابراهیم پور در 16 تير 94 - 10:29

افزودن دیدگاه جدید