کد مطلب: 

270241

باقری اصل: اجرای دقیق ابلاغیه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات الزامی است

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استفاده افراد متخصص در حوزه ICT و تعامل بین ادارات تابعه و اپراتورها در راستای تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات الزامی است.
رضا باقری اصل

به گزارش سیتنا، رضا باقری اصل، در اولین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان، با تقدیر از عملکرد این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار استفاده افراد متخصص در حوزه ICT و تعامل بین ادارات تابعه و اپراتورها در راستای تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

وی درباره عملکرد شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این شورا به ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه استانی، برقراری هماهنگی‌ بین اعضا شورا و واحدهای تابعه، نظارت موثر برعملکرد شرکت‌های استانی ارائه‌دهنده خدمات و ایجاد وحدت در واحدهای ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب برنامه عملیاتی سالانه استان و تعامل با فعالان حوزه کسب‌وکار دیجیتال و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است.

باقری اصل گفت: تنها دارایی همه ما زمان است و هر لحظه آن از دست برود قابل جبران نیست و صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از صنعت‌هایی است که با توجه به شتاب بالای آن قدر زمان را باید بیشتر دانست.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از سرویس‌ها الکترونیکی شده است و نباید از زحمات همه همکاران حوزه ICT چشم‌پوشی کرد آنها در زمان شیوع بیماری کرونا برای حفظ پایداری ارتباطات و جلوگیری از چالش‌ها بیشترین تلاش را کردند.

صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از صنعت‌هایی است که با توجه به شتاب بالای آن قدر زمان را باید بیشتر دانست

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به شکل‌گیری رویکرد جدید با هدف توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در استان‌ها، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری، اشتغال و اقتصاد دیجیتال را پنج خدمت وابسته هم برای توسعه ارتباطات دانست.

وی افزود: محورهای مهمی از قبیل امنیت، ارتقا سرمایه‌گذاری، رضایت‌مندی مردم، تکالیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی و مهارت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه باقری اصل به همراه مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان همه اپراتورهای ارتباطی در نشست بررسی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان بهبهان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان شرکت کرد.

علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شهرها و روستاها ارائه کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 13 روستا از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بهره‌مند شده است و 12روستای دیگر با نصب و راه‌اندازی سایت جدید برای پوشش صوت و دیتا از محل اعتبارات طرح توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (uso) توسط اپراتور اول و دوم انجام شود.

همچنین در ادامه معاون وزیر ارتباطات با بررسی دقیق نقشه‌های ارائه شده و همچنین مستند، به حضور میدانی بخشداران و دهیاران تصمیمات لازم در خصوص رفع مشکل آنتن دهی نقاط مختلف شهرستان را اتخاذ و ابلاغ کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-09 10:56

افزودن دیدگاه جدید