کد مطلب: 

212360

هوش مصنوعی؛ جاسوس‌های آینده سیا در آمریکا

آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به سازمان سیا (CIA) اعلام کرده که قصد دارد در آینده نه چندان دور، ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را جایگزین جاسوس‌های انسانی خود کند.
هوش مصنوعی؛ جاسوس‌های آینده سیا در آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت the next web، دون مایریکس - معاون توسعه فناوری هوش مصنوعی در سازمان سیای ایالات متحده آمریکا - به تازگی در یک همایش اطلاعاتی در فلوریدای آمریکا در این باره اعلام کرد که این آژانس اطلاعاتی در نظر دارد در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی جاسوس‌های انسانی و مامورهای خارجی خود را بازنشسته کرده و بجای آن از روبات و ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته استفاده کند.

وی بر این باور است که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی برخی دیگر از کشورها از سال‌ها پیش برای شناسایی و تشخیص دشمنان و افراد مدنظر خود، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

او در ادامه افزود: جهان امروزه جای نامساعدی برای جاسوسان و ماموران اطلاعاتی است بنابراین بهتر است از هوش مصنوعی بدین منظور استفاده شود.

به نظر می‌رسد که سازمان سیا به منظور توسعه فناوری هوش مصنوعی و جایگزینی ماموران ویژه و جاسوس‌های انسانی با ربات‌ها، عزم خود را جزم کرده است. این در حالیست که بسیاری از افراد معتقدند بکارگیری هوش مصنوعی بجای جاسوسان اطلاعاتی و امنیتی همچنان افسانه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-01 10:24

افزودن دیدگاه جدید