کد مطلب: 

177948
معاون فنی شرکت پست، خبر داد:

ارایه خدمات جدید پستی با کشف بازارهای جدید

معاون فنی شرکت پست از حرکت به سمت کشف بازارهای جدید خبر داد و گفت: برنامه سال جاری تعریف و کشف خدمات جدید است.
ارایه خدمات جدید پستی با کشف بازارهای جدید

به گزارش سیتنا، مهندس بوداغی معاون فنی شرکت پست در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، ادامه داد: به این منظور، در بخش بازاریابی به سمت شناخت بازار و کشف بازارهای جدید خواهیم رفت تا نسبت به سال گذشته بتوانیم 10 درصد سهم بازار و ترافیک را افزایش دهیم.

وی در عین حال سیاست کلان وزارت ارتباطات و شرکت پست را در دولت تدبیر و امید، رویکرد سه وجهی دانست و گفت: در حالی که در گذشته بحث فیزیکی در پست ملموس تر بود، اینک علاوه بر توسعه کسب و کار فیزیکی، توسعه پست مالی و پست الکترونیک نیز مد نظر قرار دارد.

مهندس بوداغی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت تحقق این رویکرد گفت: شعار سال 93 تنوع،  نوع آوری و ارتقای کیفیت در نظر گرفته شد تا به منظور پاسخ به نیازهای روز جامعه خدمات جدید احصاء و رضایت مشتریان جلب شود.

معاون فنی شرکت پست نامگذاری سال 94را پست هوشمند در خدمت مردم برشمرد و گفت: در سال گذشته، خدمات جدیدی معرفی شد که امسال در مرحله توسعه قرار دارند و جهت تبیین پست هوشمند در سراسر کشور در حال انجام می باشند که برای استمرار کامل نوآوری و ارتقای کیفیت در دستور کار شبکه قرار دارد.

وی پست هوشمند را مبتنی بر نیروهای هوشمند دانست و افزود: بحث آموزش از جمله مباحث مطرح در شرکت پست است و در حقیقت، توسعه چیزی نیست جز انسانهای توسعه یافته و امیدواریم با آموزش اثر بخش و کارا برای همکاران، خدمات هوشمند مورد نیاز جامعه را ارایه دهیم.

وی گفت: شبکه پست در اول راه است و با مسیر درستی که انتخاب کرده انتظار می رود سرعت توسعه و ارایه خدمات به شهروندان بطور مستمر ارتقا یافته و با ارایه خدمات مورد نیاز جامعه با کیفیت مورد نظر مشتری از شرایط کسب و کار مناسب و رقابت پذیر در سطح چامعه برخوردار گردد.

مهندس بوداغی در ادامه از تصویب 27 سرویس پستی در سازمان استاندارد به عنوان سرویس های استاندارد خبر داد و با اشاره به ارایه بسته متنوع خدمات پستی گفت: پست 8 طرح ماندگار دارد که به تصویب وزارت ارتباطات و شخص وزیر رسیده و مبتنی بر دو بخش ساختاری مانند ایجاد مرکز مکانیزه و هاب پستی و ایجاد نواحی در سطح شهرهای جدید و سرویس محور شامل پست الکترونیک، پست لجستیک، پست مالی و ... است.

وی با بیان این که طرح مطالعاتی پست لجستیک از سال گذشته شروع و از نیمه دوم امسال مقدمات آن آغاز می شود خاطر نشان کرد: این یک فرایند سه ساله است و در یک برنامه بلند مدت بتوان با سرمایه گذاری خاص بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری آن را ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این که در فضای دولت الکترونیکی، پست از نظر زیست محیطی و ترافیکی نقش موثری ایفا می کند، گفت: در بحث قبوض می توان با حذف چاپ فیزیکی و توزیع الکترونیکی صورتحساب ها گام های مهمی در کاهش هزینه ها برداشت.

مهندس بوداغی رویکرد پست را حرکت به سمت مرسولات عادی با سرعت و امنیت لازم برشمرد و گفت: در بحث ساماندهی خطوط، از جمله بحث خطوط هوایی در دستور کار قرار دارد و با سه شرکت جدید قرارداد بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته هم برای اولین بار خطوط ریلی اضافه شد که کار نقل و انتقال مرسولات را تسهیل کرد.

معاون شرکت پست با اشاره به اینکه به صورت کمی حدود 150 واحد پست مالی دایر شده است از برنامه های این شرکت در سال 94 برای ارایه خدمات مالی خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: بحث ساماندهی مکانهای کشور به عنوان یک بحث فرابخشی با مدیریت وزارت ارتباطات در حال انجام است و GNAF (نشانی ایرانیان) هم با مدیریت پست و همکاری شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و راهبری وزارت ارتباطات در حال اجراست.

به گفته بوداغی صدور کارت هوشمند با ثبت احوال در حال انجام است. در عین حال پست داوطلب همکاری با سایر سازمان ها و نهادها از جمله ثبت اسناد و املاک کشور در ثبت شرکت ها و انجام کارها به صورت غیر حضوری با هزینه کمتر است.

وی با اشاره به ایجاد حس اعتماد به پست از انعقاد تفاهمنامه های مختلف جهت ارایه خدمات نیابتی خبر داد و  افزود: تفاهمنامه سه جانبه با مخابرات و پست بانک در حال طی روند اجرایی است. با ایرانسل، رایتل و اپراتور دوم تلفن ثابت هم قرار است مشارکت داشته باشیم.

مهندس بوداغی اظهار داشت: در نظر داریم با استفاده از بخش خصوصی، شهروند الکترونیک را در دهیاری ها و شهرداری های سراسر کشور ایجاد کنیم تا هیچ ارباب رجوعی به هیچ سازمانی مراجعه مستقیم نداشته باشد و پست در قالب دولت الکترونیک به سهم خود ارایه خدمت کند.

وی از راه اندازی  پایلوت صندوق های هوشمند در تهران خبر داد و گفت: 11صندوق مشهور به CashLess نصب شده که تمامی کارهای خودپرداز جز دریافت و پرداخت پول را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه سه ماه از پایلوت این صندوق ها می گذرد، خاطر نشان کرد: فاز عملیاتی شدن بعد از فاز آزمایشی شروع خواهد شد.

وی در ادامه شاخص سرانه پست را یکی از شاخص های توسعه یافتگی که توسط سازمان ملل مطرح شده است، عنوان کرد و گفت: دنیا علیرغم تمام تکنولوژی های موجود پست را به عنوان بازوی صنعت و اقتصاد به حساب آورده و  امیدواریم با افزایش ترافیک بتوانیم دین خود به جامعه را ادا نمابیم.

وی سال گذشته را سالی خوب برای شبکه پستی کشور عنوان کرد و افزود: برای اولین بار با برنامه ریزی های انجام شده، رشد مثبت ترافیک به خصوص ترافیک های ارزش افزا را، داشتیم. رشد ترافیکی سرویس ویژه حدود 36درصد، پست پیشتاز 30 درصد و ثبت سفارشی هم بالای 20 درصد رشد داشت.

وی با بیان این که در قیاس با رشد منفی ترافیک سطح کشور در 10 سال گذشته رشد موجود دارای اهمیت است و به تبع آن، بیش از 45 درصد رشد درآمد نسبت به سال مالی قبل حاصل شد، گفت: برای امسال هم حداقل 25 درصد رشد ترافیک را نسبت به سال 93 در نظر گرفتیم و با توجه به عملکرد سال 93 آینده خوبی را پیش بینی می شود.

معاون شرکت با بیان این که اساسنامه شرکت ملی پست در دستور کار مجلس قرار دارد، ورود اپراتور دوم را موجب ساماندهی بخش پست و امنیت بیشتر جامعه برشمرد و گفت: با ایجاد اپراتور دوم بسیاری از اپراتورهایی که به صورت غیر قانونی در سطح جامعه فعالیت می کنند ساماندهی می شوند.

وی پست را تنها بخش قانونی که در چارچوب قوانین و مقررات حرکت می کند خواند و افزود: الان چون ساماندهی وجود ندارد پست متحمل صدمات زیادی می شود و به همین جهت ساماندهی بخش پست بزرگترین فرصت برای پست کشور خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-10 13:35

دیدگاه‌ها

تصویر علی
تشکر از زحمات کارکنان شرکت پست ؛ ولی سعی کنید شرکت پست را بعنوان یک پیشخوان در جامعه معرفی و کارهای سازمانها را بدست گیرید چون دفاتر پیشخوان خصوصی توانایی شرکت پست را ندارند . چون بعضی سازمالنها در بعضی استانها همکاری لازم را ندارند.
ارسال شده توسط علی در 31 شهريور 94 - 12:30

افزودن دیدگاه جدید