کد مطلب: 

16651

مدیرعامل شرکت پست: فناوری اطلاعات باید پیشران توسعه پست باشد

مدیرعامل شرکت پست: فناوری اطلاعات باید پیشران توسعه پست باشد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، در جمع کارکنان فناوری اطلاعات تاکید کرد: فناوری اطلاعات باید پیشران توسعه پست باشد.

به گزارش سیتنا، در نشستی که شب گذشته با حضور مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل، نعمتی عضو هیات مدیره، نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل، احمدزاده مدیرکل دفتر مدیرعامل، ترابی مدیرکل روابط عمومی، مدیریت و کارکنان مرکز فناوری اطلاعات برگزار شد، مدیرعامل با تاکید بر حضور فناوری اطلاعات به عنوان "پیشران توسعه پست" افزود: جهت گیری این حوزه حرکت شبکه را مشخص می کند و می بایست به سمت ترافیک و ارزش افزوده باشد.

 

مهری در ادامه با بیان این که فلسفه وجودی شرکت این است که سرویس های جدید جلوتر از نیاز و خواست مردم طراحی شود گفت: زیرساخت ها و صرف هزینه برای سرمایه گذاری­ها باید در چهت خدمت بهتر به مردم  صورت گیرد و اجرای هر طرحی باید مبتنی بر مطالعه دقیق و پیش بینی همه جوانب صورت گیرد چرا که معرفی هر سرویس بدون مطالعه تنها به بی اعتمادی دامن می زند.

 

وی همچنین با اشاره به استفاده از تجارب دیگر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته توسط کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، خواستار ورود دانش فنی به کشور و شبکه شد و عنوان کرد: انتظار داریم در راستای افزایش بهره وری، فناوری های نوین هم به جهت سخت افزاری و هم از بعد نرم افزاری وارد مجموعه شود.

 

مدیرعامل سپس بر همکاری تنگاتنگ حوزه های فناوری اطلاعات و کدگذاری تاکید کرد و بانک های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات را از سرمایه­های شرکت پست دانست و اظهار داشت: آینده شبکه در دست این دو مجموعه قرار دارد.

 

پالایش اطلاعات، کاهش بروکراسی، افزایش بهره­وری، حذف فرایندهای زائد، کاهش هزینه­ها،ارایه راهکارهای جدید، هدفمندی و جهت­دهی به اقدامات، اقتصادی بودن فعالیت ها، تمرکز بر روی سرویس های مبتنی بر فناوری اطلاعات و نرم افزارها براساس نیاز مدیریتی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که مهری به آن اشاره کرد.

 

وی جلب اعتماد ذی نفعان و پیمانکاران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اعتماد تنها سرمایه شبکه پستی است که نباید خدشه دار شود.

 

مهری با بیان این که کیفیت و خدمات بهترین تبلیغ ماست افزود: با همت و حمایت همه کارکنان باید شبکه را از وضعیت فعلی عبور دهیم و شرایط را بهبود بخشیم.

 

مدیرعامل در پایان مطالبی را در راستای توجه به معیشت کارکنان، تجمیع واحدهای ستادی ، لزوم ارایه پرداخت­ها مبتنی بر کارایی و اثربخشی افراد و تبدیل وضعیت نیروی انسانی پس از تعیین تکلیف ساختار حقوقی شرکت بیان کرد.

 

در ادامه مراسم نعمتی، عضو هیات مدیره توجه به بحث برنامه ریزی دقیق در اقدامات، پروژه ها و صرف هزینه ها در این حوزه را بسیار مهم دانست.

 

نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل نیز با اشاره به این که فناوری باید از شکل یک واحد پشتیبان خارج شود و به یک واحد مولد تبدیل شود افزود : می بایست فناوری به سمت مدیریت IT  رود و برنامه ها و طرح ها باید به گونه ای باشد که نظرات کارشناسی و تخصصی این حوزه در آن دخیل باشد.

 

سپس احمدزاده مدیرکل دفتر مدیرعامل، به تشریح وضعیت فعلی شرکت پرداخت.

 

وی شبکه پستی را دارای بهترین و دلسوزترین نیروی انسانی دانست و افزود: حضور کارکنان و حمایت و همکاری جدی آنان در برون رفت شرکت از این وضعیت بسیار موثر و قابل ملاحظه می باشد.

 

استفاده از پتانسیل کارشناسان فناوری اطلاعات در استان ها، اعمال مدیریت متمرکز و کاربردی نمودن نرم افزارها در واحدهای اجرایی نیز از مطالب مورد اشاره ترابی مدیرکل روابط عمومی درادامه این نشست بود.

 

سپس میرزایی مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات با ارایه گزارشی از وضعیت مجموعه خود و اقدامات انجام گرفته به مقایسه شرایط فعلی با سال های پیشین پرداخت.

 

در پایان کارشناسان هر یک به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مدیرعامل به سوالات آنان پاسخ گفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-16 07:17

افزودن دیدگاه جدید