کد مطلب: 

758

اختلالات مکرر در ارائه سرویس برخی دیتاسنترهای داخلی و عدم پاسخگویی مسوولان!

اختلالات مکرر در ارائه سرویس برخی دیتاسنترهای داخلی و عدم پاسخگویی مسوولان!

اختلالات مکرر در یکی از سرورهای شرکت "پارس‌دیتا" برخی سایت‌های ایرانی را که این شرکت واسطه دیتاسنترهای داخلی را برای میزبانی سایت‌هایشان انتخاب کرده‌اند با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده‌است.

به گزارش سیتنا، از آنجا که همیشه توصیه‌ی مسوولان و مدیران حوزه‌ی فناوری اطلاعات به مدیران سایت‌های اینترنتی داخلی، انتخاب سرورهای داخلی برای میزبانی سایت‌هایشان بوده است، برخی سایت‌های اینترنتی با صرف هزینه‌های بیشتر دیتاسنترهای داخلی را برای میزبانی سایت‌هایشان انتخاب کرده‌اند، ولی عملا اختلالات مکرر در برخی از سرورهای این دیتاسنترها از یک طرف و عدم پاسخگویی مدیران این دیتاسنترها از سوی دیگر مدیران سایت‌های اینترنتی داخلی را از این انتخاب پشیمان کرده‌است.

 

در گزارش برخی سایت‌های اینترنتی داخلی به سیتنا نمونه‌ای از این اختلالات اعلام شد. شرکت "پارس دیتا" که به عنوان واسطه دیتاسنترهای داخلی عهده‌دار میزبانی برخی سایت‌های داخلی است در ماه‌ها و هفته‌های گذشته با اختلالات مکرر مواجه بوده است که در آخرین مورد از پنجشنبه هفته‌ی گذشته تا لحظه‌ی ارسال این خبر دسترسی به برخی سایت‌هایی که در سرور این شرکت قرار دارند امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

ظاهرا پیگیری مسوولان این سایت‌ها از دیتا سنتر مذکور با پاسخ قانع‌کننده‌ای مواجه نشده و مدیران این سایت‌ها به صبوری توصیه شده‌اند، حال آنکه اختلال بیش از 48 ساعت در دیتاسنتر، در دنیا اگر بی‌نظیر نباشد لااقل کم‌نظیر است. در پیگیری سیتنا مشخص شد مشکلات سخت افزاری در این شرکت باعث بروز این مشکل شده است.

 

به نظر می‌رسد مسوولان مرتبط در سازمان تنظیم مقررات و سازمان فناوری اطلاعات باید نظارت دقیق‌تری بر عملکرد این شرکت ها که خود را به عنوان واسطه دیتاسنترهای داخلی معرفی می کنند داشته باشند تا مدیران سایت‌های داخلی در موارد این‌چنینی از انتخاب دیتاسنترهای داخلی برای میزبانی سایت‌هایشان پشیمان نشوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-12 16:46

افزودن دیدگاه جدید