کد مطلب: 

751

با افزایش نرخ حواله‌های ارزی، لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت در بازار کاهش یافت!

با افزایش نرخ حواله‌های ارزی، لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت در بازار کاهش یافت!

طی دو هفته اخیر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با میانگین قیمت 500 تا 700 هزار تومان در بازار به شدت کمیاب شده‌اند. 

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از اکونیوز،با افزایش نرخ دلار آزاد و افزایش قیمت‌ها، قیمت لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت که تا پیش از این جزو پرفروش‌های بازار بودند، بیش از مدل‌های گران قیمت که متقاضیان کمتری داشتند افزایش یافته است.

 

محمد ملکیان، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، تا قبل از رشد قیمت‌ها برخی از فعالان بازار به دلیل اینکه منتظر ورود مدل‌های جدید به بازار بودند برای فروش لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت به خریداران تسهیلاتی ارائه می‌دادند که در نظر گرفتن تخفیف‌هایی برای خریداران یکی از این تسهیلات خاص بود. با توجه به این موضوع موجودی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت در بازار در ماه‌های گذشته در حد قابل توجهی کاهش یافت.

 

وی افزود، این کاهش موجودی در بازار در کنار نوسانات نرخ ارز و کاهش عرضه لپ‌تاپ به بازار باعث رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت شد.

 

یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره می‌گوید، در هفته‌های گذشته میزان کاهش موجودی در مورد لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت برندهایی نظیر DELL، ACER و... در حدی بوده است که گروهی از فروشندگان از عرضه لپ‌تاپ‌های این برند به ویژه مدل‌های ارزان‌قیمت خودداری می‌کنند.

 

علی ضیائی، یکی دیگر از فعالان بازار لپ‌تاپ هم در مورد کاهش موجودی لپ‌تاپ‌ها در بازار می‌گوید، با توجه به افزایش نرخ حواله‌های ارزی، برخی از واردکنندگان سفارش‌های خود را لغو کرده‌اند. به همین دلیل موجودی در بازار کاهش یافته است.

 

فعالان بازار می‌گویند، اگر چه طی هفته گذشته نرخ دلار در برهه‌هایی از زمان کاهش یافت، اما نمی‌توان به این فراز و نشیب‌های گاه و بی گاه اعتماد کرد و قیمت‌ها را بر مبنای کاهش 5 تا 20 تومانی قیمت دلار در یک شب کاهش داد. چرا که این احتمال وجود دارد که پس از کاهش جزئی قیمت دلار، با یک روند صعودی بلندمدت در زمینه نرخ دلار آزاد مواجه شویم. به همین دلیل است که در شرایط فعلی وضعیت بازار به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-11 14:05

افزودن دیدگاه جدید