کدخبر :7361 پرینت
05 خرداد 1392 - 09:51

وزیر ارتباطات: طی دو سال آتی شاهد یک جهش بزرگ در حوزه‏ی ICT خواهیم بود

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تاکنون رشد قابل توجهی در جهت توسعه‎ی ICT در کشور عملیاتی شده است و با توجه به زیرساخت‌های مهیا شده طی دو سال آینده شاهد یک جهش بزرگ در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمدحسن نامی که در مراسم افتتاح پروژه‎های زیرساختی کشور سخن می‎گفتَ، با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک کشورمان، گفت: توسعه ارتباطات می‌تواند در ثبت این جایگاه نقش ویژه‌ای داشته باشد. ایران از یک‌سو با بخش‌های شمالی کشور در قلب جهان قرار دارد و از سوی دیگر تنگه هرمز به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای تجاری دنیا در اختیار ایران است.
 
وی اظهار کرد: ایران در نقطه عطف خاورمیانه قرار گرفته و تمام نظرگاه دشمنان نسبت به کشور ما ناشی از همین اهمیت استراتژیک است.
 
وی گفت: در شرایطی که بستر تمامی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیت از طریق فناوری اطلاعات برآورده می‌شود باید نگاه‌ها به حوزه‎ی ارتباطات تغییر کرده و زمینه‌های توسعه‎ی روزافزون آن ملاک قرار داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگر از سخنانش، گفت: تنگه هرمز به عنوان یکی از مهمترین check point های دنیا در اختیار ایران قرار دارد؛ نقاط check point به نقاطی گفته می‎شود که بیش از 65 درصد از تجارت جهانی از آنجا انجام صورت می‎گیرد و نقطه‎ی جایگزینی ندارد. 

 

دکتر محمد حسن نامی در ادامه با تکید بر موضوع امنیت در حوزه‎ی فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع امنیت در حوزه‎ی ارتباطات و فضای مجازی ، توسعه‎ی سوئیچ‎های بین المللی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است.
انتهای پیام 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.