کدخبر :6161 پرینت
26 اسفند 1391 - 08:04

اجرای پایلوت ارایه‎ی خدمات الکترونیکی توسط بخش خصوصی در گیلان

متن خبر

با امضای موافقت‎نامه‎ای بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری گیلان، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارایه خدمات الکترونیکی فراهم می‎شود.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس حکیم جوادی در مراسم معارفه مدیر کل ارتباطات استان گیلان افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که مدیریت سرویس ها از سوی دولت انجام شود و بخش دولتی خواسته های خود را از طریق بخش خصوصی پیگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کنسرسیوم های قوی متشکل از شرکت های توانمند داخلی تشکیل خواهد شد و به واسطه آن مسیر جدیدی در روند پیاده سازی خدمات  الکترونیکی ایجاد  خواهد شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص نیازهای سرمایه گذاری در حوزه ICT گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته می بایست برای پیاده سازی دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی در کشور سالانه حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: بدون شک عملیاتی کردن تمامی تلاش های مورد نیاز در این حوزه از طریق بودجه دولتی کار آسان نخواهد بود و می بایست بخشی از کارها که توسط  بخش خصوصی قابل اجراست به این حوزه واگذار شود.

علی حکیم جوادی با اشاره به سند توسعه ICT   استان گیلان تصریح کرد: سند توسعه ICT استان ویژگی های بسیار خوبی دارد که از آن جمله می توان به یکپارچگی و ارتباط منطقی در بخش های مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به افتتاح اداره کل ارتباطات استان تاکید کرد:اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نماینده حاکمیت در این حوزه است که امیدواریم با شکل گیری آن مشکلات احتمالی در این حوزه برطرف شود.

وی مهندس عنایتی را یکی از مدیران خوب مجموعه وزارت ارتباطات معرفی و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت استاندار و دیگر مدیران استان بتواند نقش موثری در این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.