کدخبر :5788 پرینت
30 بهمن 1391 - 11:25

دانشجویان با تلفن همراه خود انتخاب واحد کنند

متن خبر

سامانه آموزشی همراه کلاسور با نصب تلفن همراه امکان انتخاب واحد و دیدن نمره ها و برنامه درسی را برای دانشجویان فراهم می کند.

به گزارش سیتنا، یونس یونسیان، کارشناس فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه آموزشی همراه کلاسور سامانه ای است برای دسترسی دانشجویان به سامانه سیستم های آموزشی تحت پلت فرم pc و desktop طراحی شده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه موبایل با آن روبرو هستیم طرح هایی است که بتوانیم در آنها سیستم های آموزشی را به بحث موبایل متصل کنیم.

یونسیان افزود: بر همین اساس، طرح پیاده سازی دانشگاه همراه را تعریف کردیم و این کار را با سامانه آموزشی کلاسور شروع کرده ایم.

وی در خصوص قابلیت های این سامانه گفت: این سامانه قابلیت دارد به سیستم آموزشی گلستان متصل شود و بر اساس اتصالی که به serverبرقرار می کند با استفاده از یک رابطه کاربری موبایل دانشجو را به بخش زیادی از اطلاعات آموزشی اش متصل کند و دانشجو می تواند اطلاعاتی از قبیل نمرات، برنامه هفتگی دروس، انتخاب واحد و دیدن بسیاری از اطلاعات آموزشی دانشگاه خود را داشته باشد.

این کارشناس فناوری اطلاعات تصریح کرد: هدف ما از این کار تهیه یک سیستم موبایل ایرانی است که بخش زیادی کاربران آن را دانشجویان تشکیل می دهند.

یونسیان همچنین گفت: بحث الکترونیک این سامانه نیاز به زیر ساخت هایی دارد که ما در حال رایزنی در این زمینه هستیم.

وی در خصوص قابلیت نصب انواع گوشی افزود: ساختاری که ما طراحی کرده ایم بر اساس سهم بازار موبایل از سیستم عاملهای مختلف است و در حال حاضر بازار سهم بیشتر را به سیستم عاملهای اندروید و ios  اختصاص داده است و بنابراین، با پلت فرم اندروید این طرح را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.