کد مطلب: 

5619

حجم مبادلات همراه تا سال 2020 به 40 میلیارد دلار می‎رسد

با رشد ضریب نفوذ موبایل منطبق با توسعه زیرساخت های فنی و محتوایی ، به تدریج حجم مبادلات همراه نیز افزایش یافته به طوری که پیش بینی می شود تا سال 2020 به عدد 40 میلیارد دلار برسد.

به گزارش سیتنا، دکتر علی صنایعی، رییس دانشگاه مجازی اصفهان در گفت وگو با ستاد اطلاع رسانی کنگره موبایل ایرانبا بیان اینکه تجارت همراه، فعالیت های تجاری در مدل های B2Bو B2Cو تبادل اطلاعات و خدمات توسط ابزار و تجهیزات بی سیم را شامل می شود، گفت: با توجه به ضریب نفوذ بالای 90 درصد برای تلفن همراه در کشور می توان آینده تجارت الکترونیکی را منطبق بر توسعه فراگیر تجارت همراه ارزیابی کرد.

این در حالی است که توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و ارائه سرویس های نسل سوم و بالاتر از سوی اپراتورهای تلفن همراه ، می تواند زمینه های لازم را برای ارائه خدمات تجاری و بانکی با کیفیت و سرعت مناسب برای کاربران فراهم کند اما در این فضا توجه ویژه به امنیت و اعتماد الکترونیکی جایگاه مهمی دارد.

رییس دانشگاه مجازی اصفهان خاطرنشان کرد : در این خصوص برگزاری رویدادهایی همچون کنگره موبایل و نمایشگاه دستاوردهای فناوری همراه می تواند بستر لازم برای تضارب آراء ، شناسایی قابلیت ها و توانایی های بخش خصوصی ، شناسایی استعدادهای ویژه و نخبگان، توسعه مبانی نظری و آکادمیک و در پی آن توسعه عینی و کاربردی ، توسعه رشته های دانشگاهی مرتبط با حوزه فناوری همراه ، معرفی ارائه دهندگان و مصرف کنندگان خدمات و سرویس ها به صورت شفاف به یکدیگر ، ارائه تعریف کامل تری از دستاوردهای بومی به منظور تقویت تولید ملی و بررسی چالش های محتوایی ، فنی و امنیتی در حوزه فضای تبادل اطلاعات به منظور کشف راه حل ها و پایش آن ها تا مرز کمک به تبیین استراتژی مناسب علمی و عملی در خصوص رفع موانع و بهینه سازی ساختار در این حوزه در لایه های مختلف ، به خوبی فراهم سازد.

دکتر علی صنایعی گفت : در شرایطی که قرار است چنین کنگره ای با این وسعت در کشور برگزار شود و همه اپراتورهای تلفن های در آن حضور داشته باشند، باید اطلاع رسانی جامعی از آن نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط همه متخصصان، کارشناسان و متقاضیان حوزه موبایل در روند برگزاری آن قرار خواهند گرفت و در آن مشارکت خواهند داشت.

صنایعی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها باید مطابق با استانداردهای جهانی روز باشد، بر نقش کنگره موبایل در ارتقاء سطح کیفی تولیدات و ارائه خدمات در حوزه تلفن همراه در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: بر همین اساس لازم است تا نهادها و سازمان های مختلف به حمایت برگزاری این رویداد بزرگ بشتابند.

استاد دانشگاه اصفهان انجام عملیات بانکی و پولی را از رایج ترین کاربردهای تلفن همراه خصوصا در ایران برشمرد و آن را به موازات تحول در فناوری گوشی های نسل جدید دانست و گفت: پرداخت های آنلاین در آینده عموماً با استفاده از برنامه های کاربردی کم حجم و قدرتمند نصب شده در این نوع گوشی ها ، انجام خواهد شد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها تا سال 2014، گردش پولی تجارت همراه از تجارت الکترونیکی فراتر رفته و حجم تبادلات همراه تا سال 2020 به 40 میلیارد دلار خواهد رسید.

علی صنایعی در پایان اظهار داشت: بر همین اساس تحقیقات بازاریابی نوین نشان می دهد که فناوری همراه افق توسعه یافته ای را پیش روی فعالان ICTدر مسیر رونق بازار هموار می سازد.

لازم به ذکر است، کنگره موبایل ایران به منظور معرفی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این حوزه در کشور 29 بهمن لغایت 2 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کنگره به نشانی www.iranmobilecongress.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-08 06:19

افزودن دیدگاه جدید