کد مطلب: 

5597

پیاده سازی نسل سوم در ایران با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است

پیاده سازی نسل سوم در ایران با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است

در شرایطی که برخی کشورها در حال عرضه تلفن همراه نسل 5 با سرعت هزارمگابیت بر ثانیه، به مشترکین خود هستند، در کشور ما هنوز پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است.

به گزارش سیتنا، دکتر علی اکبر جلالی، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‎وگو با ستاد اطلاع رسانی کنگره موبایل ایران بابیان اینکه فناوری اطلاعات نقش اساسی در توسعه اقتصادی دارد، اظهار داشت: درآینده پهنای باند و موبیلیتی دو موضوع اساسی در توسعه فناوری های جدید خانواده تلفن همراه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تلفن همراه نسل 4 با پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه در بعضی از کشورها در اختیار مردم است، ادامه داد: در این کشورها همچون سنگاپور معتقدند که این نسل از تلفن همراه تاثیر بسیاری در افزایش درآمد ناخالص این کشور داشته است؛ به طوریکه رشد اقتصادی آنها را به عدد 23/5 درصد رسانده است.

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: از طرف دیگر کره جنوبی قصد دارد تلفن همراه نسل 5 که دارای سرعت هزار مگابیت بر ثانیه است را به بازار عرضه کند، این در حالیست که در بسیاری از کشورها مانند ایران هنوز پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است.

جلالی معتقد است در شرایطی که در جهان لپ تاپ و دسک تاپ در حال حذف شدن است و قرار است که تلفن همراه جایگزین آن شود، اما به نظر می آید آینده تلفن همراه در ایران مبهم باشد و نتوان به صورت توسعه یافته از سرویس های ارزش افزوده آن در حوزه های اقتصادی استفاده کرد.

این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: برهمین اساس باید در چنین شرایطی به دنبال راهکاری برای برون رفت از این چالش بزرگ باشیم چرا که تاخیر در استفاده از فناوری های نوین تلفن همراه خسارت غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون در جهان 13 درصد مردم ایمیل های خود را از طریق تلفن همراه کنترل می کنند و پیش بینی شده تا سال 2015 این میزان به 70 درصد برسد، ادامه داد: همچنین در کنار توسعه دوبعدی تلفن همراه باید به توسعه سه بعدی تلفن همراه نیز توجه کرد چرا که این فناوری تاثیر بزرگی در تجارت الکترونیکی خواهد داشت و تحولی عظیم در آن ایجاد خواهد کرد.

جلالی خاطر نشان کرد: بنابراین برگزاری کنگره موبایل می تواند از طریق به نمایش درآوردن خوراک تازه ای برای تلفن همراه، به توسعه استراتژی مناسب برای این فناوری منجر شود.

لازم به ذکر است، کنگره موبایل ایران به منظور معرفی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این حوزه در کشور 29 بهمن لغایت 2 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کنگره به نشانی www.iranmobilecongress.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-05 21:13

افزودن دیدگاه جدید