کد مطلب: 

5362

ثبت شکایات مردم از کم فروشی و کیفیت نامناسب اینترنت در سازمان بازرسی

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شکایت مردم از کم فروشی اینترنت و نیز کیفیت نامناسب خدمات شرکتهای اینترنتی و شرکتهای واردکننده گوشی موبایل را از جمله دلایل شکایت مردم به این سازمان عنوان کرد.

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، مجتبی فراهانی از اجرای طرح شبنم - شبکه بازرسی و نظارت مردمی - بر روی کالاهای فناوری و دیجیتالی خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون و در فاز جدید اجرای طرح شبنم، کالاهای دیجیتالی وارداتی و نیز تولیدی در اولویت فهرست کالاهای مشمول این طرح قرار گرفته اند و براین اساس می توان به ترغیب شرکت های تولیدی، جلوگیری از تخلفات و فعالیت مراکز غیررسمی که از برندهای متفرقه استفاده می‌کنند امیدوار بود.

وی به میزان پرونده شکایت از خدمات فناوری و کالاهای این حوزه اشاره و با تاکید بر برخورد قاطع با تخلفات در این بخش، هرگونه افزایش نرخ کالا و خدمات در این حوزه را بدون هماهنگی با واحدهای مسئول غیرقانونی اعلام و تصریح کرد: کالاهای دیجیتالی و فناوری فاقد بارکد دوبعدی طرح شبنم در بازار توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان جریمه خواهند شد.

فراهانی با تاکید براینکه تاکنون 13هزار مورد شکایت مردمی به دلیل عدم نصب برچسب دوبعدی شبنم بر روی کالاهای مصرفی در سال جاری اعلام شده است، اضافه کرد: شبکه بازرسی و نظارت مردمی در حوزه فناوری اطلاعات بسیار پررنگ ظاهر شده و به طور قطع شکایت مردم در بخش کالا و خدمات در این حوزه را پیگیری می‌کند.

وی افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات به جدیت ورود کرده و تعداد پرونده هایی که از شرکتهای اینترنتی در بخش خدمات و از شرکتهای وارد کننده گوشی های موبایل در بخش کالا وجود دارد بسیار چشمگیر است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از حدود 706 هزار و 742 مورد بازرسی خدمات عمومی در سال جاری توسط این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بالغ بر 68 هزار و 182 مورد پرونده به ارزش ریالی 905 میلیارد و 194 میلیون و 573 هزار و 759 ریال داشتیم که برخی از اینها به اخذ رضایت شاکی منتهی شده و در مواردی دیگر این تخلفات بدون رضایتنامه شاکی بررسی، پیگیری و به تعزیرات معرفی شده است.

فراهانی کم فروشی در حوزه اینترنت و کیفیت و سرعت اینترنت را از جمله مواردی عنوان کرد که در مورد عملکرد شرکتهای فناوری اطلاعات منجر به اعلام شکایت می‌شود و ادامه داد: بررسی پرونده های متعدد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل جداگانه ای دارد و باید گفت که تعداد قابل توجهی پرونده از این حوزه به تعزیرات ارسال می‌شود که تمامی اینها توسط بازرسان و کارشناسان خبره فناوری پیگیری خواهد شد. 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-22 12:48

افزودن دیدگاه جدید