کد مطلب: 

5255

"فریدون احمدی" گزینه‎ای جدی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

"فریدون احمدی" گزینه‎ای جدی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان گزینه جدی رییس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به زودی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.
به گزارش سیتنا به نقل از بولتن نیوز، از بین گزینه های مطرح برای احراز سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،برنامه های فریدون احمدی مورد توجه ویژه رییس دولت قرار گرفته و در جمع بندی نهایی صورت گرفته توسط تیم کارشناسی گزینش وزراء، وی توانسته است با تکیه بر سوابق و توان مدیریتی خود در حوزه های مختلف صنعتی و مخابراتی، گوی سبقت را از سایر نامزدها برباید.
حساسیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بعد امنیتی و صنعتی به گونه ای است که هرگونه کاستی در اداره آن آسیب های محتملی را نصیب کشور خواهد کرد.
برنامه ریزی برای بومی سازی فناوری های پیشرفته مخابراتی ، حرکت پیشروانه در مسیر برنامه چشم انداز 20 ساله و نیز واکسینه کردن سیستم مخابراتی کشور از نفوذ های غیر متعارف در کنار تکمیل زنجیره ی تولید صنعتی تجهیزات مخابراتی و داشتن تخصص ویژه در حوزه انفورماتیک و مخابرات،از جمله مواردی است که فریدون احمدی را از سایر گزینه ها متمایز کرده است.
احمدی حدود 8 ماه پیش با حکم وزیر صنعت،معدن و تجارت و با هدف نهادینه کردن رویکرد تولید صادراتی با اولویت ایجاد ارزش افزوده بالا به ریاست بزرگترین سازمان توسعه ای کشور(ایمیدرو)منصوب شد.
وی قائم مقام وزیرو معاون توسعه مدیریت ومنابع وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است و همچنین ریاست هیات مدیره شرکت ملی مس نیز عهده داراست.
فریدون احمدی کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته مهندسی صنایع و کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق گذرانده است و پیش از این معاون پارلمانی ، معاون هماهنگی و معاون اداری مالی وزیر بازرگانی ، عضو شورای‌عالی انفورماتیک کشور، مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و مدیر گروه مخابرات دانشکده علوم و فنون هوایی بوده است.
وی سوابق مدیریت پروژه در سیستم مکانیزه نگهداری و تعمیرات صنایع مس، صنایع قند، صنایع روغن، صنایع پتروشیمی و صنایع هواپیمایی را دارد.
رییس فعلی ایمیدرو همچنین مدیره پروژه سیستم مکانیزه حمل و نقل، سیستم مکانیه انبار و کنترل موجودی، سیستم مکانیزه اموال و سیستم مکانیزه نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات صنایع هواپیمایی بوده است.
احمدی عضو کمیته راهبردی طراحی و استقرار سیستم های مکانیزه نگهداری و تعمیرات پالایشگاه های کشور و عضو کمیته راهبردی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان(ERP) بوده است.
احمدی پس از آن سکان هدایت وزارت زیربنایی ارتباطات را به دست خواهد گرفت که رییس جمهور در یازدهم آذرماه سالجاری تقی پور را از کار برکنار و سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به نیکزاد سپرد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-15 08:30

افزودن دیدگاه جدید