کدخبر :5231 پرینت
24 دی 1391 - 19:40

موزیلا با همکاری ZTE گوشی موبایل تولید می‎کند

متن خبر

بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس از عرضه گوشی‌های هوشمند خود در اروپا در سال ۲۰۱۳ میلادی خبر داده است.

به گزارش سیتنا، موزیلا برای تکمیل ساخت این گوشی ها به همکاری با شرکت چینی ZTE روی آورده است. از سوی دیگر این شرکت برای نصب سیستم عامل اختصاصی فایرفاکس بر روی این گوشی ها با تعداد از شرکت های گوشی ساز در اروپا و همین طور اپراتورها وارد مذاکره شده است.

 

چنگ لیکسین مدیر اجرایی ZTE با تایید این خبر اظهار امیدواری کرد که گوشی های یاد شده امسال در آمریکا هم عرضه شوند. موزیلا قصد دارد با عرضه این گوشی با گوگل و سیستم عامل آندروید رقابت کند. البته این رقابت به بخش کوچکی از بازار گوشی های هوشمند محدود باقی می ماند.

از جمله شرکت هایی که برای ساخت گوشی های یاد شده با موزیلا همکاری دارند می توان به Qualcomm، TCL Communication Technology Holdings اشاره کرد. مدیران این شرکت امیدوارند تا بتوانند تا پایان سال 2013 یک درصد از بازار جهانی سیستم عامل های همراه را از آن خود کنند.

 

در حال حاضر آندروید سه چهارم این بازار را در اختیار دارد. بر اساس گزارش جهان سهم، طی دو سال اخیر بسیاری از شرکت های فناوری درصدد طراحی سیستم عامل های همراه و ورود به این بازار پرسود برآمده اند. اما تعداد کمی از آنها شانس موفقیت در این بازار به شدت رقابتی را پیدا کرده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.