کدخبر :5001 پرینت
04 دی 1391 - 18:15

باند وسیع، اولویت اول اتحادیه‎ی اروپا در سال 2013

متن خبر

اتحادیه اروپا اولویت های جدیدی را برای برنامه دیجیتال خود با تمرکز بر گسترش خدمات باند وسیع اتخاذ نمود. تمرکز اصلی این اتحادیه در سال 2013 نهایی ساختن چارچوب های نظارتی برای دسترسی عمده به باند وسیع خواهد بود.

 

به گزارش سیتنا، اهداف برنامه دیجیتال این اتحادیه که در سال 2010 تصویب شده است شامل استفاده از حوزه ICT در جهت توسعه و گسترش اقتصاد اتحادیه اروپا و رسیدن به اهداف اجتماعی تا سال 2020 می باشد.

 

اتحادیه اروپا هفت اولویت اصلی در این برنامه که در دو سال آینده (2013 و 2014) بر روی آنها تمرکز خواهد شد را مشخص نمود که مهم ترین آن اولویت ها باند وسیع است.

 

به گفته معاون رئیس اتحادیه اروپا- مسوول مسائل مربوط به اقتصاد دیجیتال- مهم ترین اولویت، افزایش سرمایه گذاری در باند وسیع و به حداکثر رساندن سهم بخش دیجیتال در اقتصاد اتحادیه اروپا می باشد.

 

اتحادیه اورپا ده دستورالعمل را برای توسعه باند وسیع در سال آینده دنبال خواهد کرد که شامل دسترسی به شبکه های قوی تر و بدون تبعیض، روش های جدید قیمت گذاری برای دسترسی عمده به شبکه باند وسیع، بی طرفی شبکه ای(net neutrality)، خدمات عام و مکانیزم هایی برای کاهش هزینه های عمرانی در پیاده سازی باند وسیع می باشد.

شش اولویت دیگر اتحادیه اروپا برای دو سال آینده شامل گسترش تحویل الکترونیکی در خدمات عمومی، توسعه مهارت ها برای داشتن نیروی کار واجد شرایط در بخش ICT، استراتژی جدید امنیت سایبری، به روز رسانی چارچوب کپی‌رایت برای خدمات دیجیتال، گسترش خدمات تدارکات عمومی(public procurement) مبتنی بر فناوری ابری و استراتژی جدید در صنعت الکترونیک برای توسعه بخش های میکروالکترونیک و نانوالکترونیک است.

منبع: پژوهشگاه ICT

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.