کدخبر :4819 پرینت
17 آذر 1391 - 18:05

رونمایی از نسخه‎ی جدید ایران ویکی با نام ویکی پلاس در آینده‎ی نزدیک

متن خبر

دست اندرکاران دانشنامه فناوری اطلاعات "ایران ویکی" با نزدیک شدن به سال دوم فعالیت ”ویکی پلاس” تصمیم به اعمال تغییرات گسترده ای در ساختار کلی سایت گرفتند.

 

به گزارش سیتنا، در نوشته ای که "حمزه بجنوردی" در خصوص فعالیت سایت www.WikiPlus.ir ارسال کرده آمده است: در خرداد ۱۳۹۰ تصمیم به راه اندازی وب سایتی برای رفع نیازهای کاربران پارسی وب در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات گرفتیم و به دلیل اینکه اولین تجربه فعالیت ما در این زمینه بود با عجله اولین وب سایت ما بعد از تقریبا چهار یا پنج روز از تصمیم منتشر شد.

 

در این یک سالی که گذشت با فراز و نشیب های زیادی برخورد کردیم و سعی کردیم تا جایی که ممکن است به تجربیات خود در این زمینه بیافزاییم. در این یک سال با دوستان زیادی آشنا شدیدم که همچون استادانی کارآزموده ما را راهنمایی کردند. با نزدیک شدن به سال دوم فعالیت ” ویکی پلاس ” بعنوان ” دانشنامه فناوری اطلاعات ” و قوت قلبی که کاربران به ما هدیه دادند تصمیم به اعمال تغییرات گسترده ای در ساختار کلی سایت گرفتیم.

 

مشکلات فراوان سایت از چشم کابران پوشیده نبود و همچنین خودمان نیز در جریان بودیم! به هر طریق ”ویکی پلاس ” در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال شرکت کرد و با استقبال خوبی نیز مواجه شد. از آن تاریخ نقشه گسترش ویکی پلاس در ذهنمان افتاد البته باز هم مشغله کاری بزرگترین مشکل ما بود. تا اینکه سر انجام بعد از زمستان ۱۳۹۰ نقشه گسترش کامل شد و تصمیم گرفتیم تا سایت را دستخوش تغییرات گسترده ای قرار دهیم. ابتدا موضوع بسیار مهم ، در نظر گرفتن نوع محتوا و مخاطبان ” ویکی پلاس “ از لحاظ روانشناختی و همچنین ، استفاده از ترکیب رنگی متناسب با موضوع وبسایت ، فشرده سازی خروجی محتوای وب سایت جهت استفاده بهینه کاربرانی که سرعت اینترنت مناسبی ندارند تا این دسته از کاربران در مشاهده و بارگذاری سایت با مشکلی روبرو نشوند. همچنین، لحاظ کردن آخرین استانداردها و بهره مندی از قابلیتهای موجود در CSS 3 و HTML 5 از جمله مواردی هست که در قالب بصورت مشخص وجود دارد. اما از دیگر ویژگیهایی تعبیه شده است، بدین صورت که در صفحه اصلی وب سایت ، کاربر قادر خواهد بود تا آخرین مطالب از هر بخش را مشاهده و از آن استفاده نماید و این موضوع باعث دسترسی راحت تر کاربران به تمامی بخش‎ها و امکانات وبسایت و از طرفی ، افزایش بهره مندی از وبسایت باشد.

 

اما قابلیتهای فنی ، کدنویسی و طراحی قالب ، مشروح جداگانه ای دارد، که بعنوان مثال ، در طراحی گرافیکی قالب ، بیش از ۴۰ درصد قسمت ظاهری وب سایت ” ویکی پلاس ” ، کاملا بصورت CSS طراحی شده و حتی المقدور استفاده از عکس در آن چشم پوشی شده است و این موضوع ، خود دلیل مناسبی برای افزایش سرعت و استفاده بهینه کاربران از وبسایت است ، چرا که اگر در همین ۴۰ درصد از قسمت ظاهری وبسایت از طراحی های گرافیکی و عکس استفاده می شد ، مسلتزم اجبار یک حجم در بارگذاری وبسایت نیز می شد . حجم کم نسبت به وبسایت های مشابه و استفاده از ویژگی های فشرده سازی در قالب سایت ” ویکی پلاس ”. همچنین ، استفاده از فریم ورکهایی نظیر Jquery و در کنار آن Mootools که در سایت این دو فریم ورک در کنار هم با پایین ترین حجم اجرایی ممکن استفاده شده اند.

در ادامه برخی از تغییرات را به اطلاعتان می رسانیم . . .
– تغییرات در ظاهر و قالب کلی
– تغییرات در سیستم دانلود ها
– اسکن تمامی آپلودها به صورت آنلاین
– افزایش موارد سئو سایت
– در نظر گرفتن سیستم های هدایت کاربر به دقیق ترین بخش ممکن
– انتشار همزمان مطالب در جوامع مجازی و سایت
– بهره مندی از زبان PHP5.3.6 و پایگاه اطلاعاتی MySql با انجین InnoDB
– دارای هسته فشرده ساز خروجی وبسایت جهت افزایش سرعت وبسایت
– دارای هسته اختصاصی سئو و بهینه سازی خودکار مطالب به موتورهای جستجوگر
– امکان استفاده از سیستم بصورت چند محوره و فقط با یک کنترل مدیریتی
– ابزار مدیریت برای موبایل ( سیستم عامل های Android , Symbian , Apple )
– ابزار اشتراک گذاری در جوامع مجازی بصورت خودکار
– محیط کاربری ، کاملا کاربرمحور ،
– استفاده از انجمن ساز قدرتمند Vbulletin
– امکان ایجاد محیط کاربری ، میکروبلاگینگ ، اشتراک گذاری کاربران
– استفاده از تکنولوژی های برتر در برنامه نویسی تحت وب ( Jqury , Html 5 و . . . )
– طراحی در ۳ پوینت ، و استفاده از قابلیت های ویژه ایجکس در سمت کاربری پایگاه اینترنتی ویکی پلاس و صدها قابلیت دیگر . . . به هر حال این نسخه از ویکی پلاس آینده ای نزدیک منتشر می شود و صمیمانه منتظر نظرات شما در مورد ایرادات و اشکالات سایت و همچنین تمامی پیشنهادات شما برای گسترش سایت هستیم.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.