کد مطلب: 

4754

برای ثبت شکایت از سرویس دهندگان حوزه‎ی ICT چه باید کرد؟

برای ثبت شکایت از سرویس دهندگان حوزه‎ی ICT چه باید کرد؟

کاربران حوزه‎ی ICT برای ثبت شکایاتشان از سرویس دهندگان این حوزه باید به سامانه‎ی دریافت، ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه‎ی سرویس‎های فناوری اطلاعات، ارتباطات و رادیویی به آدرس http://complaint.cra.ir مراجعه کنند.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، در راستای پایش و کنترل سرویس‎های ارتباطی و فنآوری اطلاعات و رادیویی و به استناد تفاهمنامه‎ای که بین سازمان تنظیم مقررات، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان نظام صنفی رایانه‎ای مبادله شد، پیش از این، سامانه‎ای تشکیل شده است.

این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه‎ی ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.

مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل است:

1- ابتدا باید به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده‎ی خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی اقدام نمائید.

2- چنانچه پس از گذشت مدت 14 روز از اپراتور سرویس دهنده‎ی خود پاسخی دریافت ننموده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نشد، شما می‎توانید با مراجعه به این سامانه و ارائه‎ی کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت نموده‎اید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام نمائید.

3- برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب می‎نمائید، شکایت شما به مناطق هفت گانه‎ی سازمان تنظیم مقررات و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال می‎گردد.

4- شما همواره می‎توانید با وارد نمودن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام نمائید.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-30 15:43

افزودن دیدگاه جدید