کدخبر :3986 پرینت
28 شهریور 1391 - 06:37

فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت استفاده‎ی صحیح از اینترنت

متن خبر

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) با تاکید بر استفاده‎ی صحیح از اینترنت و وسایل ارتباطی و استفاده از فرصت‎های این عرصه می‎فرمایند: "...اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت‎ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. ما هم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم. چه مانعی دارد؟ از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می‎کنند، می‎شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم.."

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، مقام معظم رهبری در بیانی هوشمندانه و راهبردی از اینترنت اینگونه یاد کردند:

"آنها (دشمنان) غافلند از اینکه این ابزارها می توانند مورد استفاده ما هم قرار بگیرد. یعنی وقتی اینترنت بوجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم می توانیم از آن استفاده بکنیم، یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفتها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. ما هم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم. چه مانعی دارد؟ از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، می شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم. استعداد ما در استفاده از ابزار ها، استعداد بالایی است ... باید از این گونه ابزار ها استفاده کرد تا هر چه ممکن است دایره اثر گذاری خود را وسیع‎تر کنیم".

مجله فکه - شماره ۲۹ - خرداد ۱۳۸۱

 

مقام معظم رهبری در بیاناتی دیگر در جمع طلاب کرمان، در خصوص استفاده‎ی صحیح و کاربری از اینترنت و وسایل ارتباطى می‎فرمایند:
"امروز وظایف حوزه هاى علمیه با گذشته تفاوت‏هاى زیادى کرده است. حوزه‎‏هاى علمیه فقط براى اقامه جماعت نیست. منبر رفتن به صورت سنّتى هم اگر محتواى عالى و پر مغزى داشته باشد، کافى نیست. امروز ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پاى یک دستگاه کوچک مى نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهاى فکرى و پیشنهادهاى عملى را از سوى هر کسى - بلکه هر نا کسى - از آن طرف دنیا دریافت می‎کند . امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطى بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه کارزار تفکرات گوناگون است . امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقى فکرى قرار داریم. این کارزار فکرى به هیچ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم".
سخنان مقام معظم رهبرى - مد ظله العالى - در جمع طلاب کرمان (11 / 2 / 1384)

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.