کد خبر: 336643
28 اردیبهشت 1405 - 22:25

انصاف در نقد؛ وزیر ارتباطات تصمیم‌گیر نهایی محدودیت‌ها نیست

در حالی که محدودیت‌های ارتباطات جهانی به دلیل شرایط جنگی و ملاحظات امنیتی اعمال شده، بخشی از افکار عمومی مسئولیت مستقیم این وضعیت را متوجه وزیر ارتباطات می‌دانند؛ این در حالی است که دکتر سیدستار هاشمی بارها نسبت به تداوم این محدودیت‌ها انتقاد کرده و خواستار رفع آنها شده است. واقعیت آن است که تصمیم‌گیری درباره چنین موضوعاتی فراتر از اختیارات وزارت ارتباطات بوده و نقد منصفانه، مستلزم شناخت دقیق ساختارهای تصمیم‌سازی کشور است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در فضای پرالتهاب این روزها، نقد عملکرد مسئولان امری طبیعی و حتی ضروری است؛ اما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، پایبندی به انصاف و آگاهی از سازوکارهای تصمیم‌گیری در کشور است. 

در موضوع تداوم محدودیت ارتباطات جهانی که به دلیل شرایط جنگی و ملاحظات امنیتی اعمال شده است، برخی انتقادات متوجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شده؛ در حالی که دکتر سیدستار هاشمی خود بارها نسبت به تداوم این محدودیت‌ها انتقاد کرده و خواستار بازگشت شرایط عادی و رفع محدودیت‌های ارتباطی بوده است.

واقعیت آن است که در ساختار حکمرانی کشور، تصمیم‌گیری درباره موضوعات امنیتی و محدودیت‌های کلان ارتباطی، صرفاً در اختیار وزارت ارتباطات نیست و این وزارتخانه مجری تصمیماتی است که در سطوح بالاتر و با ملاحظات امنیت ملی اتخاذ می‌شود. بنابراین نسبت دادن کامل این وضعیت به وزیر ارتباطات، ناشی از بی‌اطلاعی از قوانین و فرآیندهای تصمیم‌سازی کشور یا نادیده گرفتن واقعیات ساختاری است.

طبیعی است مردم از اختلال در ارتباطات، کسب‌وکار و زندگی روزمره خود ناراضی باشند، اما در نقدها باید میان «اختیار» و «مسئولیت اجرایی» تفاوت قائل شد.

وقتی وزیر ارتباطات صراحتاً موضع خود را درباره ضرورت رفع محدودیت‌ها اعلام کرده، انتظار می‌رود منتقدان نیز با دقت بیشتری اظهارات و مواضع رسمی ایشان را دنبال کنند و قضاوتی منصفانه داشته باشند.

امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه نیازمند گفت‌وگویی مبتنی بر واقعیت، قانون و انصاف است؛ نه قضاوت‌های هیجانی و تقلیل مسائل پیچیده به یک فرد یا یک دستگاه اجرایی.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

من
هر مسوولی استعفا بده ، رسول جلیلی سیمکارت سفیدشو سیاه میکنه و دیگه نمیتونه بره توییتر و برای ملت نجیب ایران توییت بزنه !!!
یه نگون بخت دیگه
واقعا شرمنده م که اینترنت رو قطع کردم الان میرم وصلش کنم
فقط بعد اینکه دکمه وصل رو پیدا کردم
آخه گمش کردم 🫠
یک معلول گروگان در ایران
پس در اون وزارت‌ خونه رو تعطیل کنید بره.
یه عدد شهروند
پس وجود همچین وزارتی به چه دردی میخوره؟ دست کردن تو جیب مردم؟؟؟؟؟
امیررضا
اینترنت باید وصل بشه
امین
ممکنه تصمیم گیر نباشه ولی هنوز به حرفشون گوش داده اینترنت قطع کرده برای ۸۰ روز آه!
امیر
دوستان اینها زورشون به مافیای اینترنت پرو نمیرسه.زورشون به فیلتر فروش ها نمیرسه.اینجور که مشخصه مثلا فلانی کچله زورش خیلی زیاده و دولت نمیتونه کاری کنه
N!ghtAmIr
#اینترنت‌آزاد‌حق‌تمام‌شهروندان‌است‌ وسلام
خبلی خیلی طولش دادید باید وصل بشهه. مردم عصبی ان، اعتراض داریمم
بعد ۸۰ روز حرف نزنید عمل کنید. زودتر عجله کنیدد از کارو زندگی انداختید همرو، بدبخت کردید بسه دیگ
ی اینترنت دلخوشیمون اونم گرفتید چ وضعشه البته اینترنت ک نه فیلترنت
Maha
رئیس شورای امنیت کیه !؟
بله درست حدس زدید ، رئیس جمهور!
اون وقت وزیر ارتباطات نقشش برای رئیس جمهور چیه !؟
بله درست حدس زدید فقط حرف زدن !!!
خطر امنیتی هیچوقت از طریق ی فرد عادی نیست .
منه گیمر
منه دانشجو
منم محقق
منه آنلاین شاپی
اگه اینترنت برام باز باشه خطر امنیتی ایجاد می کنه
اما مسئولیت با اینترنت بین الملل تو شبکه ای مثل ایکس هستند و از آزادی ارتباطات حرف می زنند!
بابا جمع کنید تو رو خدا
نخواستیم اینترنت
یکی بیاد میکروفون و از دست اینا بگیره🫤😒
تا کی می خوایم ما رو ببو فرض کنید خدا می دونه
...
چرا همه میگن‌من کاره ای نیستم پس کی کاره ایه.بیایید واضح جواب مردمو بدید چرا قایم‌موشک بازی درمیارید برا مردم.اگه نیستید استعفا بدید پول بیت المال و حروم نکنید
س.اکبری
ایشون کاره ای نیست فقط بلده حرف بزنه و کاری نکنه پس چرا درمیشه میگه پیگیر هستش وقتی کاره ای نیست خنده دار نیس فقط بل
ممل
پس حالا که اختیاری نداره استعفا بده اینجوری لااقل شرافت خودشو ثابت کنه
پس برای چی رای میدم
رای میدیم که هیچ اختیاری از خودشون نداشته باشن؟
اندیشه های کهنه در لباسهای مدرنیته
اگر به شما ها میگن مردم به خاطر اینه که شما به گوش کسانی که مقصر اصلی هستند و دیده نمیشوند برسانید، وگرنه همه میدانند که شماها کاره ای نیستید.
دانشجو ارشد
اقا مگه نمی گن کاره ای نیست بیاد رسما اعلام کنه مسئول کیه شورا امنیت ملی هست؟ شورا عالی فضا مجازی هست؟ یکی دو تا نیستند بگه کدوم شورا و بگه چه کسی که ما پیگیری کنیم این اقا وزیر هست وزیر اگر فقط به اسم وزیر هست استعفا که چه عرض کنم کل وزارت رو منحل کنند!!!!!!!! من الان 78 رو اینترنت ندارم من نبودم دستم بود به درد من نمی خوره منتشر کن عزیر من منتشر کن سیتنا عزیز خدایی دیگه کم اوردم
تبلیغات ممنوع
بعد آب و برق مجانی
https://pro.irancell.ir
محروم از اینترنت بین الملل
شمام معلوم نیس طرف دولت هستید یا طرف مردم ،چطور از شرایط جنگی و ملاحضات امنیتی حرف میزنید ک مسئولان رده بالای نظام سیم کارت سفید گرفتن و راحت در برنامه X ایلان ماسک پست میزارن و امنیت تهدید نمیشه !؟ ،شمایی ک میگید وزیر ارتباطات کاره ای نیس در وصل اینترنت پس زحمت بکشه هر روز نیاد با حرفای تکراری و گفتار درمانی روح و روان ما ملت بدبخت رو بهم بریزه
گلابی
واقعا من این آدم حق میدم چون تمام این سرویس ها روی سیم کارت ها هست و مخابرات هیچ سرویسی در این خصوص نداره و حدود ۷۰ درصد مردم از اینترنت های مخابراتی استفاده میکنن ، اگر همینطور بخواد پیش بره مردم درخواست تخلیه سرویس می‌دهند و مخابرات اولین ضربه به خاطر این سیم کارت ها میخوره و باز موج زیادی بیکاری به آنها اضافه میشه . لطفا اینترنت ها وصل کنید.
هعی
اگه ایشون هیچ اختیاری تو هیچ حوزه ای نداره پس یعنی ترامپ قطع کرده نت رو؟
♥️♣️♦️♠️ DoN, RaFaeL ♠️♦️♣️♥️
تو این مملکت ، هر کسی صبح زودتر از بقیه از خواب بیدار بشه اون کدخداست ،
نگین
وارد روز ۸۱ قطعی اینترنت شدیم.
برامون عادی نمیشه و نخواهد شد!!
unknown
این حرفم یک ذره ممکنه ایجاد بحث بکنه، ولی باز من ترجیح می دهم امثال آقای هاشمی و چیت ساز در ارتباطات باشند چون حداقل این افراد درک می کنند اینترنت مهم است.
یک سری می گن بهتره آقای هاشمی و چیت ساز و این ها استعفا بدن، ولی خب چه فایده داره، این ها بروند مثلا رسول جلیلی یا امثال آن بیاد وزیر ارتباطات بشه بدتر هست.
واقعیت اینه که قطعی و وصلی دست مقام های امنیتی بالاتر هست، تا زمانی که اونا چراغ سبز ندن وصل نمیشه، ولی فرقش اینه، حداقل اگه امثال هاشمی و چیت ساز در ارتباطات باشند وقتی چراغ سبز داده بشود اینترنت را وصل می کنند، این ها حداقل به زبان دارند از اینترنت دفاع می کنند، ولی فرض کنید امثال مومن نسب و رسول جلیلی و رسایی و ثابتی وزیر ارتباطات باشند، در آن صورت حتی اگر مقام بالاتر هم چراغ سبز بدهند، آن ها اینترنت را وصل نمی کنند.
البته این کاملا نظر شخصی هست.
اینترنت حق همه
خسته شدیم
برام مهم نیست تقصیر کیه
فقط خسته شدم
خیلی وقته خورشید از آسمون ماها رفته
ماها اینترنت نداریم تا.....


روزی که ترامپ از رییس جموری برکنار بشه

س.اکبری
فکر کنم سیتنا اکثر پیامهارو سانسور میکنه و تایید نمیکنه جالبه
سینا
(انصاف در نقد) شاید منظورتون اینه که ماندن تحت هر شرایطی مهمتر از درست بودن است، خب اگر اقای هاشمی که توانشو ندارن قطعا باید استعفا بدن من حتی نظرف صرفا ایشون نیست حتی رئیس جمهور هم باید همین کار رو بکنند شاید بگید اگر این اندک شانس رو هم از میدان به در کنیم دیگه امیدها به صفر میرسند، همین الانشم که اینان هستن مگر چه گلی بر سر ملت زدند، خب ایشان زور خودشو زده نتونسته نشده نخواستن که بشه، هرچی: بلاخره نشده، شما اقای هاشمی یا توان ندارید یا نمیخواید در هر صورت ماندن شما در مسند وزارت دردی از ملت دوا نمیکنه پس خیلی محترمانه برید شاید با رفتن گره ای باز شد، ماندن به هر قیمتی خیانت است.
امین
میدونیم قدرت رسول جلیلی و آقامیری و مدیر همرا اول از ستار هاشمی و رئیس جمهور بیشتره کافیه نشست رسول جلیلی و اون مجری اون رفیف تندروهش که تشکر کردن ازش بابت قطع کرون اینترنت ببینید انوقت متوجه میشید وزارات ارتباطات هیچ کاره هست فقط موندم چرا استعفا نمیدن بخاطر مردم ،اگر پزشکیان میدونست قدرت رسول جلیلی و آقامیری ببشتره از ریس جمهور چرا اومد این همه وعده سرخرمن داد یا چرا استعفا نمیده بگه رسول جلیلی و آقامیری نمیذارن ما کاری برا رفع فیلترینگ انجام بدیم ولی هم ستار هاشمی هم پزشکیان سکوت کردن دو دستی صندلی بغل کردن, مردم هی میگفتن رسول جلیلی و نفرینش میکردن پیش خودم میگفتم رسول جلیلی کیه دیگه تا وقتی رفتم تفکرات سخنرانی هاش دیدم مغزم هنگ شد که در عصر هوش مصنوعی چنین شخصی با تفکرات عصر حجری و دشمن علم و تکنولوژی پیشرفت دیجیتال وجود داره تازه آقامیری هم همدستشه😂😂😂👌
کریمی
خدا وکیلی اگه ایشون هیچ کاره هستن دقیقا چرا بهشون میگن وزیر ارتباطات اگر شعام همه کارس بهتره اصلا مقام وزیر ارتباطات حذف بشه
س.اکبری
اینترنت ملیشون هم بدرد خودشون بخوره اختلا وبا گ زیاد داره اه
جوجه پیاده‌ای 🐤🚶🏼‍♀️
این ترنت مشکل داره😐🤯
تقصیر ایرانی های بلاگر خارج از کشوره
همش تقصیر ایرانی های خارج از کشوره که یک نمونه یک فرد هست که قبلاً درباره برنامه عشق ابدی کلیپ میذاشت که ۷هزار تا فالور داشت اما تو اتفاقات اخیر و اعتراضات به مردم می‌گفت فعالیت نکنن و حتی بلاگر های داخل ایران که آنلاین شاپ ها به اونا وابسته هست نمی‌ذاشت بلاگر ها تبلیغ کنند و یا فعالیت کنند و به اون ها و خانواده اون ها فحش میداد و می‌گفت برین بلاگر هارو بلاک کنید و ریپورت و خودش از طریق همین حرف ها شد ۳۵۰هزار فالور باعث خوابیدن کسب کار دیگران شد اما کسب و کار خودش گرفت از طریق همین حرف ها و خودش تو هلند پناهنده هست و میخوره و می‌خوابه و دولت هلند بهش یورو میده ماهانه اما ایرانی های داخل که تو این اوضاع چک دارن و بدهی دارن و کسب و کارشون خوابیده میگه کسی تو ایران بلاگر ها کارنکنن مردم عادی نشه زندگیشان و فقط غم داشته باشند مردم ،وقتی همه تو فضای مجازی غم تزریق میکنن به مردم چرا دولت و حکومت باز بذاره فضای مجازی رو؟ مثلاً میشد از طریق کسب کار های اینترنتی به حکومت فشار آورد که بخاطر اون ها حداقل باز کننداینترنت رو ولی وقتی حکومت دید بلاگر ها کار نمیکنن و بلاگر های خارج کشور هم میگن (فقط آنلاین شاپ ها اجازه فعالیت دارند)(در صورتی که آنلاین شاپ گره خورده به بلاگر)و قتی به مردم غم تزریق میکنن بلاگر های خارج نشین و بلاگر های آن ور آبی دیکتاتوری درست کردن و نمی‌ذارن کسی فعالیت کنه حکومت میگه چرا باید فضای مجازی باز بشه وقتی خود مردم دلشون برای هم نمیسوزه چرا باید من ناراحت بشم براشون ،و اینجوری میشه که اینترنت رو کلا میبندن پس تقصیر خودمونه.
(خود کرده را تدبیر نیست)
خواهش میکنم سیتنا تأیید کن
کاملا باهات موافقم
دقیقا باهات موافقم
س.اکبری
مگه نگفتن نیمه خرداد وصل میشه نیمه خرداد روهم می‌بینیم منتظریم ،،،کار امروز به فردا نسپار سیتنا تایید کن لطفا
زندگی فروپاشیده
انصاف ؟ انصاف در حق مردم رعایت شده که حرف از انصاف میزنین ؟
3 ماه قطعی اینترنت انصافه؟ این گرونی انصافه ؟
نگین اینا رو
ایرانی
آقای پزشکیان می تونه به نفع ملت ایران محکم بزنه زیر میز و بگه یا اینترنت وصل میشه یا من استعفا میدم
هه
ما طفیلی نیستیم
شما هم خدا نیستید
تمام
ما
حداقل انتظاری که از وزیر ارتباطات میره
اگر واقعا مخالف قطع اینترنت هستن
سیم کارت سفید خودشون و بقیه کارکنان وزارت ارتباطات هم قطع کنن و این همبستگی با مردم رو بصورت عملی نشون بدن نه صرفا بصورت لفظی!!
حتی ارز برای واردات بنزینم نداریم شما اینترنت میخواهی
دولت دقیقا بخوام دقیق متوجه بشین مثل پوسته گوگل میمونه سرچ میکنی ولی جایی رو باز نمیکنه....بی فایده است
کاروانسرا
امروز صدا و سیما را مورد عنایت شدید قرار دادیم میگفت برید سفر اونم فضای باز خوب (بوقققققققق بوقققققققققققق) با کدوم جی پی اس بریم با کدوم اینترنت فکر کردی ما بلد کاروان هستیم و یک عمر صحرا نشین بودیم با اون اپلکیشنهای داخلیتون یکبار نزدیک بیفتم توی جوی آب چون کوچه پل نداشت میگفت برو توی تاریکی تازه تلویزیون میگفت سفر لازمه زندگی که مجبور شدم خاموشش کنم کلی فوش بدم دلم حال بیاد کدوم تپه (بوق) مونده لوکیشن بدید بریم همونجا
،
اتفاقا و از قضا میتونه خیلی تاثیر بذاره تو وصلی! همچین چیزیم نیست که بیام بگیم آخی نانازی کاره ای نیست چون هست! باید اینترنت مردم رو وصل کنن مردم دستشون به جایی بند نیست تنها سازمانی میتونه بهمون کمک کنه همین وزارت ارتباطاته
نام و نام خانوادگی
اگر واقعا معتقد به حرفش هست ولی از توانش خارجه چرا ول نمی کنه بره
بسه این فیلم بازیا
ن
طالبان هم وقتی اومد مدارس دخترانه بست.این کار مثل اونه
pro بی پرو
پس به چه دردی میخوری؟ شماها که هیچکاره اید فقط پول پست و مقامتونو میگیرید
Anakin skywalker
خب ایشون دقیقا وظیفه اش چیه ؟ مخالفت کردن ؟ خب منم بلدم مخالفت کنم
امیر
پس مسئول کیه؟ هر کس شونه خالی می کنه؟ دقیقا مسئول چی هستی؟
رئیس جمهور که رئیس شعام است هم میگه ن نیستم؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.