انصاف در نقد؛ وزیر ارتباطات تصمیمگیر نهایی محدودیتها نیست
در حالی که محدودیتهای ارتباطات جهانی به دلیل شرایط جنگی و ملاحظات امنیتی اعمال شده، بخشی از افکار عمومی مسئولیت مستقیم این وضعیت را متوجه وزیر ارتباطات میدانند؛ این در حالی است که دکتر سیدستار هاشمی بارها نسبت به تداوم این محدودیتها انتقاد کرده و خواستار رفع آنها شده است. واقعیت آن است که تصمیمگیری درباره چنین موضوعاتی فراتر از اختیارات وزارت ارتباطات بوده و نقد منصفانه، مستلزم شناخت دقیق ساختارهای تصمیمسازی کشور است.
به گزارش سیتنا، در فضای پرالتهاب این روزها، نقد عملکرد مسئولان امری طبیعی و حتی ضروری است؛ اما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، پایبندی به انصاف و آگاهی از سازوکارهای تصمیمگیری در کشور است.
در موضوع تداوم محدودیت ارتباطات جهانی که به دلیل شرایط جنگی و ملاحظات امنیتی اعمال شده است، برخی انتقادات متوجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شده؛ در حالی که دکتر سیدستار هاشمی خود بارها نسبت به تداوم این محدودیتها انتقاد کرده و خواستار بازگشت شرایط عادی و رفع محدودیتهای ارتباطی بوده است.
واقعیت آن است که در ساختار حکمرانی کشور، تصمیمگیری درباره موضوعات امنیتی و محدودیتهای کلان ارتباطی، صرفاً در اختیار وزارت ارتباطات نیست و این وزارتخانه مجری تصمیماتی است که در سطوح بالاتر و با ملاحظات امنیت ملی اتخاذ میشود. بنابراین نسبت دادن کامل این وضعیت به وزیر ارتباطات، ناشی از بیاطلاعی از قوانین و فرآیندهای تصمیمسازی کشور یا نادیده گرفتن واقعیات ساختاری است.
طبیعی است مردم از اختلال در ارتباطات، کسبوکار و زندگی روزمره خود ناراضی باشند، اما در نقدها باید میان «اختیار» و «مسئولیت اجرایی» تفاوت قائل شد.
وقتی وزیر ارتباطات صراحتاً موضع خود را درباره ضرورت رفع محدودیتها اعلام کرده، انتظار میرود منتقدان نیز با دقت بیشتری اظهارات و مواضع رسمی ایشان را دنبال کنند و قضاوتی منصفانه داشته باشند.
امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه نیازمند گفتوگویی مبتنی بر واقعیت، قانون و انصاف است؛ نه قضاوتهای هیجانی و تقلیل مسائل پیچیده به یک فرد یا یک دستگاه اجرایی.
انتهای پیام
دیدگاهها
فقط بعد اینکه دکمه وصل رو پیدا کردم
آخه گمش کردم 🫠
خبلی خیلی طولش دادید باید وصل بشهه. مردم عصبی ان، اعتراض داریمم
بعد ۸۰ روز حرف نزنید عمل کنید. زودتر عجله کنیدد از کارو زندگی انداختید همرو، بدبخت کردید بسه دیگ
ی اینترنت دلخوشیمون اونم گرفتید چ وضعشه البته اینترنت ک نه فیلترنت
بله درست حدس زدید ، رئیس جمهور!
اون وقت وزیر ارتباطات نقشش برای رئیس جمهور چیه !؟
بله درست حدس زدید فقط حرف زدن !!!
خطر امنیتی هیچوقت از طریق ی فرد عادی نیست .
منه گیمر
منه دانشجو
منم محقق
منه آنلاین شاپی
اگه اینترنت برام باز باشه خطر امنیتی ایجاد می کنه
اما مسئولیت با اینترنت بین الملل تو شبکه ای مثل ایکس هستند و از آزادی ارتباطات حرف می زنند!
بابا جمع کنید تو رو خدا
نخواستیم اینترنت
یکی بیاد میکروفون و از دست اینا بگیره🫤😒
تا کی می خوایم ما رو ببو فرض کنید خدا می دونه
پس برای چی رای میدم
رای میدیم که هیچ اختیاری از خودشون نداشته باشن؟
https://pro.irancell.ir
برامون عادی نمیشه و نخواهد شد!!
یک سری می گن بهتره آقای هاشمی و چیت ساز و این ها استعفا بدن، ولی خب چه فایده داره، این ها بروند مثلا رسول جلیلی یا امثال آن بیاد وزیر ارتباطات بشه بدتر هست.
واقعیت اینه که قطعی و وصلی دست مقام های امنیتی بالاتر هست، تا زمانی که اونا چراغ سبز ندن وصل نمیشه، ولی فرقش اینه، حداقل اگه امثال هاشمی و چیت ساز در ارتباطات باشند وقتی چراغ سبز داده بشود اینترنت را وصل می کنند، این ها حداقل به زبان دارند از اینترنت دفاع می کنند، ولی فرض کنید امثال مومن نسب و رسول جلیلی و رسایی و ثابتی وزیر ارتباطات باشند، در آن صورت حتی اگر مقام بالاتر هم چراغ سبز بدهند، آن ها اینترنت را وصل نمی کنند.
البته این کاملا نظر شخصی هست.
برام مهم نیست تقصیر کیه
فقط خسته شدم
روزی که ترامپ از رییس جموری برکنار بشه
(خود کرده را تدبیر نیست)
خواهش میکنم سیتنا تأیید کن
3 ماه قطعی اینترنت انصافه؟ این گرونی انصافه ؟
نگین اینا رو
شما هم خدا نیستید
تمام
اگر واقعا مخالف قطع اینترنت هستن
سیم کارت سفید خودشون و بقیه کارکنان وزارت ارتباطات هم قطع کنن و این همبستگی با مردم رو بصورت عملی نشون بدن نه صرفا بصورت لفظی!!
بسه این فیلم بازیا
رئیس جمهور که رئیس شعام است هم میگه ن نیستم؟
Pagination
افزودن دیدگاه جدید