کد مطلب: 

3272

لیگ برتر جام دیجیتال تشکیل می‏‎شود

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین المللی جام دیجیتال 2012، از تشکیل لیگ برتر جام دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی جام دیجیتال 2012، حسن علیزاده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در مراسم اختتامیه جام دیجیتال 2012 گفت:خدا را شکر می کنیم که پس از گذشت دو هفته برنامه خوبی را ارائه داده ایم و امیدواریم دوره های بعدی هرچه بهتر برگزار شود، زیرا این مسابقات نخستین دوره رقابت های بین المللی را ارائه کرده است.

وی در خصوص تعداد محدودی از  کشورهای دنیا که به برگزاری این گونه مسابقات تاکنون اقدام کرده اند، اظهار داشت: دو تا سه کشور به برگزاری چنین مسابقاتی  اقدام کرده اند و خوشحال هستیم که ایران نیز اکنون به جمع برگزار کنندگان این مسابقات پیوست که در نوع خود به لحاظ میزان شرکت کننده در مسابقات رکورد را شکست.

 علیزاده درباره حضور بیش از 200 هزار نفر متقاضی برای ثبت نام در این دوره از رقابتهای جام دیجیتال اذعان داشت و گفت: در ابتدای امر به علت استقبال بسیار زیاد بازیکنان نزدیک به 200 هزار نفر در این رقابت ها ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت ظرفیت تنها 30هزار نفر توانستند در رقابت های این دوره حضور یابند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل تیم ملی فوتبال رایانه ای کشورمان ، افزود: این تیم از برگزیدگان تمامی استان ها  تشکیل شده که شامل 12 نفر می باشند و قرار است برای رقابت های کشور فرانسه که در اواخر شهریور ماه برگزار می شود، حضور یابند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به همکاری بسیاری از سازمان ها و ارگان های رسمی کشور همچون وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری جام دیجیتال، اظهار داشت: بر همین اساس قرار است به زودی فدراسیونی در این زمینه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود.

 علیزاده با تشکر از رسانه ها در مسیر اطلاع رسانی جام دیجیتال گفت: از همکاران خود در شبکه ملی فرهنگ که زیرساخت برگزاری این دوره از رقابت ها را در اختیار گذاشت کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی از برگزاری مسابقات جام دیجیتال در هر دوره (هرفصل) به میزبانی یکی از استان های کشور خبر داد و گفت: به زودی اولین دوره این رقابت ها در تبریز برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضور بازیکنان استان های شیراز و گرگان جزو شگفتی های این جام بودند، گفت: در نخستین دوره بین المللی جام دیجیتال شرکت کنندگان شهرستان ها نسبت به تهران بیشتر بود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی جام دیجیتال 2012، نخستین دوره مسابقات بین المللی بازی های رایانه ای جام دیجیتال پس از دو هفته پنجشنبه 29 تیرماه با تشکیل تیم ملی فوتبال رایانه ای به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

http://citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-20 12:31

افزودن دیدگاه جدید