کدخبر :3246 پرینت
28 تیر 1391 - 15:19

نخستین شماره‎ی فصلنامه‎ی علمی - پژوهشی جامعه‎ی اطلاعاتی منتشر شد

متن خبر

نخستین شماره‎ی فصلنامه‎ی علمی - پژوهشی جامعه‎ی اطلاعاتی با همکاری مشترک انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، مرکز منطقه‎ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منتشر شد. 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، "سیدتقی کمالی،" مسوول تحریریه‎ی فصلنامه جامعه اطلاعاتی با اعلام این مطلب، گفت: برنامه ریزی برای انتشار این فصلنامه به عنوان نخستین نشریه‎ی جامعه‎ی اطلاعاتی کشور به منظور ارتقای گفتمان و گسترش برنامه‎های علمی - پژوهشی در راستای تحقق فعالیت های علمی در عصر اطلاعات و با هدف کمک به جریان مفهوم سازی مستمر در عرصه‎ی جامعه اطلاعاتی انجام می‎پذیرد.

وی افزود: این فصلنامه می‎کوشد با ایجاد فضای درخور برای تولید اندیشه در زمینه‎ی مباحث جامعه‎ی اطلاعاتی و انتشار آن در محافل علمی و سیاستگذاری به بستر سازی برای تبادل فکر، مباحثه و گفت و گو میان صاحب نظران، روشنفکران،‌ تکنوکرات ها،‌ تصمیم سازان و سیاستگذاران یاری رسانده تا با نگرش علمی و تحلیلی به مباحث جامعه اطلاعاتی پرداخته شود  و امیدواریم با انتشار مستمر این فصلنامه ضمن مرتفع شدن خلا موجود در انسجام بخشی به مطالعات علمی و پژوهشی میان محققان زمینه مناسب برای گسترش مباحث جامعه اطلاعاتی در کشور فراهم شود.

کمالی همچنین با اشاره به مقالات درج شده در نخستین شماره‎ی فصلنامه‎ی جامعه‎ی اطلاعاتی گفت: این شماره از فصلنامه در بر دارنده‎ی مقالاتی چون سیر تحول سیاست های بین المللی اطلاعات و ارتباطات از جریان اطلاعات تا اجلاس جهانی سران درباره‎ی جامعه‎ی اطلاعاتی 1940 تا 2000، فضای سایبر و شبکه های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها و آموزش و یادگیری در عصر اطلاعات از ماشین آموزشی تا جامعه اطلاعاتی است.

ارزیابی شرایط ایجاد، توسعه و پیشبرد جامعه اطلاعاتی در ایران، روابط عمومی های سازمان های دولتی ایران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی، تحول مفاهیم فضا - زمان در جامعه اطلاعاتی; ضرورت بازنگری در مفاهیم بنیادین جغرافیایی و نقش فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر توسعه‎ی اقتصادی نوین در کشورهای شمال و جنوب از دیگر مقالات درج شده در نخستین شماره این فصلنامه است.

نویسندگان و پژوهشگران می توانند مقالات علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الکترونیک Tisjournal@gmail.comبرای ارزیابی به این فصلنامه ارسال کنند.

فصلنامه جامعه اطلاعاتی به مدیرمسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی و سردبیری دکتر یونس شکرخواه و شورای علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی علوم ارتباطات و اطلاعات کشور منتشر می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.