کد مطلب: 

2967

برگزارى نشست وزراى ارتباطات کشورهاى عضو اکو در نیمه‎ی دوم سال جاری

رضا تقی پور گفت: نشستی با وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو پیش بینی شده که در صورت موافقت دولت، احتمالا نیمه دوم سال جاری برگزار خواهیم کرد که این نشست مقدمه ای برای توسعه همکاری ها با تمام کشورهای منطقه اکو خواهد بود.

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره برنامه های دولت برای گسترش همکاری های ارتباطی با کشورهای مختلف در سال جاری، گفت: در حال حاضر شاخص‎های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی کشور در سطح منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است و علاقه مند هستیم از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کنیم. همچنین کشور ما عضو اتحادیه جهانی مخابرات و عضو فعال این اتحادیه در سازمان منطقه ای آن در آسیاست و معمولا درصد بالایی از پیشنهادات برای این مجمع از سوی ایران تهیه و ارسال می شود.

وی افزود: دیدارهای دو جانبه ای با برخی از کشورها به منظور فراهم سازی بسترهای لازم و ارتقای سطح علوم و فناوریهای روز دنیا در برنامه سالجاری داریم. نشستی هم با وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو پیش بینی کرده ایم که در صورت موافقت دولت احتمالا نیمه دوم سال جاری برگزار خواهیم کرد که این نشست مقدمه ای برای توسعه همکاری‎ها با تمام کشورهای منطقه اکو خواهد بود.

تقی پور تصریح کرد: در حال حاضر نیز تفاهم نامه هایی با کشورهای مختلف به منظور استفاده از فناوری‎های ارتباطی و فضایی ایران برای توسعه همکاری بین کشورهای منطقه و تشکیل قطب واحد در دنیای مجازی برقرار شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را به اجرا برسانیم. بخصوص در بعد ترانزیت که ظرفیت بسیار بالایی در این بخش وجود دارد و تا چهار سال آینده ظرفیت ما را تکمیل خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در ادامه برنامه های گذشته، همکاری‎های خوبی با کشورهای مختلف در حوزه توسعه دولت الکترونیک، نرم افزار، تامین تجهیزات ارتباطی، ارتباط مستقیم فیبر نوری، ارتباطات بی سیم و مسائلی از این دست داریم که در حاشیه نشست‎ها با کشورهای مختلف تفاهم نامه هایی نیز صورت می گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-20 16:56

افزودن دیدگاه جدید