کد مطلب: 

2966

تاکید وزیر ارتباطات بر افزایش حملات اینترنتی در هفته های اخیر

تاکید وزیر ارتباطات بر افزایش حملات اینترنتی در هفته های اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر افزایش حملات اینترنتی در هفته های اخیر، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی کشورهای غربی را عامل اصلی این حملات دانست.

 

به گزارش سیتنا به نقل از واحد مرکزی خبر ، رضا تقی پور پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش حملات اینترنتی در هفته های اخیر، گفت:‌ این حملات عمدتا به شکل سایبر تروریسم دولتی است که از سوی برخی دولت‎ها انجام می شود؛ در حالی که پیش از این عمده حملات به شکل هکر و انفرادی بود.

وی افزود: خوشبختانه متخصصان کشورمان موفق شدند با شناسایی  ویروس فلیم بلافاصله بدافزار آن را تولید کنند و در اختیار دستگاه‎ها قرار دهند و جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که آن را کشف و بدافزارش را نیز تولید کرد.

تقی پور در پاسخ به این سوال که چه دولتی عامل تولید این نوع ویروس هاست، تصریح کرد: پشتیبان اصلی آن رژیم صهیونیستی است که برخی کشورهای غربی نیز از آن حمایت می کنند.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه وزارت خارجه در این خصوص به مجامع جهانی مرتبط با موضوع اعتراض کرده است، خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیر فناوری اطلاعات ژنو نیز به این مساله اعتراض کردیم و امیدواریم در اجلاس های بعدی سازوکارهای برخورد با آن تدوین شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-20 16:47

افزودن دیدگاه جدید