کد مطلب: 

295178

نگاهی به گمانه‌زنی‌های عجیب از سقوط بالگرد شهدای خدمت در فضای مجازی؛ ادعاهایی بی‌اساس با بازدید چند ده میلیونی!

به دنبال سقوط بالگرد حامل آیت الله رئیسی، شهید جمهور و همراهان که موجی از غم و اندوه را در جامعه ایجاد کرد، برخی از صفحات مجازی با انتشار پست‌های بی اساس و غیرمستند از دلایل سقوط بالگرد باعث ایجاد نگرانی در سطح جامعه شدند. در این میان یک پست انگیسی در شبکه ایکس با بیش از 30 میلیون بازدید که در صفحات فارسی هم بازانتشار یافت، دلیل سقوط بالگرد شهدای خدمت را هدف قرار دادن آن از آسمان با لیزر فضایی اعلام کرد؛ دلیلی که توسط خود کارشناسان نظامی غربی، بی‌پایه و اساس، ارزیابی و تاکید شد که هیچ کشوری توانایی هدف قرار دادن یک بالگرد در حال پرواز با یک سلاح لیزری فضایی را ندارد.
نگاهی به گمانه‌زنی‌های عجیب از سقوط بالگرد شهدای خدمت در فضای مجازی؛ ادعاهایی بی‌اساس با بازدید چند ده میلیونی!

به گزارش سیتنا، انتشار خبر نگران کننده یکشنبه عصر هفته گذشته از وقوع سانحه برای بالگرد حامل آیت الله رئیسی و همراهان که صبح دوشنبه با خبر شهادت رئیس جمهور و تیم همراه پیوند خورد، موجی از غم و اندوه و نگرانی را در جامعه ایجاد کرد.

با گذشت چند روز از این سانحه، مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نخستین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد.
 
در متن این گزارش تاکید شد:

۱-بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است.
۲-حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد، خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است.
۳- آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است.
۴- بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.  
۵- به دلیل پیچیدگی منطقه، مه گرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می‌یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده‌های بدون سرنشین (ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیرو‌های زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می‌کنند.
۶-در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است.

در همین حال انتشار برخی اخبار غیرمستند در صفحات فضای مجازی از دلیل این سانحه باعث تعجب و نگرانی کاربران شد؛ دلایلی که صرفا حاکی از گمانه‌زنی بود و بدون استدلال یا دلیل موثق منتشر شد.

از جمله گمانه‌زنی‌های عجیب و غیرمستند، پست‌هایی در فضای مجازی بود که برخی کاربران ادعا می‌کردند که این بالگرد با یک «لیزر فضایی» ساقط شده است.

نگاهی به گمانه‌زنی‌های عجیب از سقوط بالگرد شهدای خدمت در فضای مجازی؛ ادعاهایی بی‌اساس با بازدید چند ده میلیونی!

به گزارش سیتنا، یک کاربر در پلتفرم ایکس با انتشار تصویری از یک بالگرد در حال سوختن، ادعا کرد که این بالگرد «از آسمان با یک لیزر فضایی» هدف قرار گرفته است؛ این پست کذب و بی‌اساس، حدود ۳۰ میلیون بازدید داشت.

اما کارشناسان نظامی بین المللی چنین ادعاهایی را بی اساس و غیرمستند ارزیابی کردند. آنها تاکید کردند که هیچ کشوری توانایی هدف قرار دادن یک بالگرد در حال پرواز با یک سلاح لیزری فضایی را ندارد.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که تصویر بالگرد در حال سوختن که در آن پست به اشتراک گذاشته شده بود هم ماه‌ها قبل در گزارشی درباره تئوری‌های توطئه پیرامون سقوط بالگردها منتشر شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-05-26 15:34

افزودن دیدگاه جدید