کد مطلب: 

295177

مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا برگزار می‌شود

مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا با هدف ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم کامپیوتر، به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی در روزهای 10 و 11 خرداد ماه برگزار می‌شود.
مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانش‌جویی

به گزارش سیتنا، مسابقه‌ی بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه ای غرب آسیا روزهای 10 و 11 خرداد ماه 1403 به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

این مسابقه توسط کمیته علمی دانشگاه صنعتی شریف تدوین می‌شود، مسئولیت اجرای فنی مسابقه به عهده کمیته‌ی فنی منتخب دانشگاه خواهد بود و فرآیند‌های اجرایی توسط کمیته‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف انجام خواهد شد.

هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم رایانه و ... است.

در این مسابقه دانشجویان از 70 دانشگاه کشور از سراسر ایران با یکدیگر رقابت خواهند نمود.

دکتر دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در اختتامیه و اهدای جوایز حضور خواهد داشت.

به ۱۲ تیم برتر این مسابقه جوایزی به شرح زیر اعطا می‌شود:

  • ۳ تیم اول (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): ۱۰ میلیون تومان.
  • ۳ تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): ۶ میلیون تومان.
  • ۶ تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر دو تیم): ۳ میلیون تومان.

تیم برتر این مسابقه به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه ‌سازی دانشجویی که مهرماه سال جاری در کشور قزاقستان برگزار می ‌شود راه خواهد یافت.

پیش از این دانشگاه شریف مسابقه ملی اینترنتی برنامه سازی دانشجویی را چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین با مشارکت بیش از ۶۲۰ تیم از دانشجویان علاقمند از سراسر ایران و ۵۰ تیم خارجی (از کشور‌های هندوستان، بنگلادش، افغانستان و ...)  با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار کرد.

شایان ذکر است در این راستا، به منظور افزایش مهارت و توانمندی های دانشجویان و آمادگی برای شرکت در مسابقات، دوره های آموزشی برنامه سازی مقدماتی و برنامه سازی پیشرفته توسط اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف فروردین و اردیبهشت ماه 1403 با تخفیف 95 درصدی برگزار شد. دانشجویان شرکت کننده در این دوره ها در صورت موفقیت، گواهی رسمی از دانشگاه شریف دریافت نمودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 3
2024-05-26 15:14

افزودن دیدگاه جدید