کد مطلب: 

293433

ناسا: جسم فلزی سقوط‌کرده در فلوریدا، زباله فضایی بود

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در تازه‌ترین بررسی خود اعلام کرد: «یک جسم فلزی که در ماه مارس روی سقف خانه‌ای در نیپلز ایالت فلوریدا در آمریکا سقوط کرده بود، متعلق به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بوده است.»
ناسا: جسم فلزی سقوط‌کرده در فلوریدا، زباله فضایی بود

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، روز ۸ مارس ۲۰۲۴، سقوط ناگهانی یک جسم فلزی استوانه‌ای‌‌شکل به وزن تقریبی یک کیلوگرم بر روی سقف خانه‌ای در شهر نیپلز فلوریدا ساکنین این شهر را شگفت‌زده کرد.

کارشناسان ناسا در آن زمان این قطعه فلزی را تحویل گرفته و تحقیق و بررسی بر روی آن را آغاز کردند.

نتایج بدست آمده مشخص کرد که این قطعه ۷۰۰ گرمی، متعلق به یک پالت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بوده که از آن به عنوان نگهدارنده باتری‌های قدیمی استفاده می‌شد.

همچنین کارشناسان دریافتند این قطعه ۳ سال پیش از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شده؛ در آن زمان، این ایستگاه فضایی پالت مزبور را به همراه باتری‌های قدیمی‌اش دور انداخته بود. طبق پیش‌بینی آن‌ها باید به طور کامل در جو زمین نابود می‌شدند اما سقوط این جسم فلزی بر روی زمین حاکی از استدلال غلط درباره این موضوع بود.

بسیاری از زباله‌های فضایی، ازجمله بقایای ماهواره‌ها و فضاپیماهای از کار افتاده، پیش از آن‌که به سطح زمین برسند، باید در اثر اصطحکاک با جو  بسوزند و از بین بروند. اما این امر همیشه اتفاق نمی‌افتد؛ اکنون مهندسان ناسا در حال تحقیق و بررسی بر روی این موضوع هستند که آیا باید تدابیر و شیوه‌های جدیدی برای از بین بردن زباله‌های فضایی در نظر گرفته شود یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-16 15:28

افزودن دیدگاه جدید