کد مطلب: 

292332

مدیرعامل تیک‌تاک به کاربران آمریکایی: صدای اعتراضتان را به گوش واشنگتن برسانید

ساعاتی پس از رای مجلس نمایندگان امریکا به ممنوعیت استفاده از «تیک تاک»، مدیر عامل این شرکت از میلیون‌ها کاربر آمریکایی خواست تا به این تصمیم اعتراض کنند.
مدیرعامل تیک‌تاک به کاربران آمریکایی: صدای اعتراضتان را به گوش واشنگتن برسانید

به گزارش سیتنا، شو زی چو، مدیر عامل سنگاپوری تیک تاک با انتشار پیامی در همین شبکه اجتماعی خطاب به حدود ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکا گفت: «حرف‌ [اعتراض] تان را به گوششان برسانید.»

مجلس نمایندگان چهارشنبه ۲۳ اسفند قانون ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا را در صورت ادامه وابستگی به شرکت مادر بیت‌دنس چین، تصویب کرد.

این قانون که برای اجرایی شدن باید به تصویب سنا هم برسد، به بیت‌دنس برای جدایی از چین ۱۸۰ روز فرصت می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح چهارشنبه و پیش از برگزاری جلسه مجلس نمایندگان گفته بود «اگر این قانون تصویب شود، آمریکا به پای خودش شلیک کرده است.»

کنگره آمریکا از آن‌رو که دفتر مرکزی شرکت مالک تیک‌تاک در چین قرار دارد و تابع قوانین امنیتی و اطلاعاتی این کشور است، نگران دسترسی دولت چین به اطلاعات صدها میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی است.

چین نیز به تصویب این طرح در کنگره آمریکا واکنش نشان داده و از ایالات متحده خواسته به طور «واقعی به اصول اقتصاد بازار و رقابت منصفانه احترام بگذارد و سرکوب ناعادلانه شرکت‌های خارجی را متوقف کند.»

پکن تأکید کرده که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود در این زمینه انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-14 17:44

افزودن دیدگاه جدید