کد مطلب: 

291930

ذخایر بیت‌کوین السالوادور ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس‌جمهور السالوادور اعلام کرد که با وجود مشاهده سود بیش از ۵۰ درصد، برای فروش ذخایر عظیم بیت کوین این کشور برنامه‌ای ندارد.
ذخایر بیت‌کوین السالوادور ۵۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، رئیس‌جمهوری السالوادور می‌گوید با وجود مشاهده سود بیش از ۵۰ درصد، برای فروش ذخایر عظیم بیت کوین این کشور برنامه‌ای ندارد.

این کشور آمریکای مرکزی نخستین کشور جهان بود که در سال ۲۰۲۱ بیت‌کوین را به‌منزله پول رسمی پذیرفت و در همان حال از بودجه دولتی هم روی این دارایی سرمایه‌گذاری کرد.

رکود بازار رمزارز در سال ۲۰۲۲ السالوادور را با ضررهای هنگفتی مواجه کرد، اما یک بهبود چشمگیر باعث شد بیت‌کوین اکنون به اوج قیمت نزدیک شود.

[بهای] این رمزارز روز دوشنبه به بالای ۶۵ هزار دلار (۵۱ هزار پوند) رسید که با رکورد قیمت آن از نوامبر ۲۰۲۱، کمتر از چهار هزار دلار فاصله دارد.

السالوادور تقریبا دو هزار و ۳۸۰ بیت‌کوین دارد که با قیمت میانگین ۴۴ هزار و ۳۰۰ دلار خریده است؛ یعنی این سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیون دلاری اکنون بیش از ۱۵۵ میلیون دلار می‌ارزد.  

بوکله که بیت‌کوین حدود ۶۰ هزار دلار معامله می‌شد، در ایکس، توییتر سابق، نوشت: «زمانی که قیمت بیت‌کوین در بازار پایین بود، به معنای واقعی کلمه، هزاران مقاله درباره ضررهای احتمالی ما نوشتند.»

«حالا که قیمت بیت‌کوین در بازار به‌شدت بالا رفته، اگر بخواهیم بفروشیم، بیش از ۴۰ درصد (فقط از خریدهای بازار) سود می‌بریم و منبع اصلی بیت‌کوین ما اکنون برنامه شهروندی ما است.»   

«البته ما قصد فروش نداریم؛ درنهایت یک بیت‌کوین = یک بیت‌کوین است (این موقع پایین بودن قیمت بازار درست بود و حالا هم درست است)؛ اما جالب است که نویسندگان آن مقالات جنجالی، «تحلیلگران»، «کارشناسان»، «روزنامه‌نگاران»، هیچ‌کدام یک کلمه نمی‌گویند. دفعه بعد که دوباره درباره السالوادور دروغ‌پراکنی کردند، این را یادتان باشد.»

بر اساس قانون بیت‌کوین السالوادور، هر شهروند السالوادور می‌توانست بیت‌کوین رایگان به ارزش ۳۰ دلار دریافت کند تا برای عرضه آن انگیزه ایجاد شود.

صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) در سال ۲۰۲۲ با انتقاد از ارائه بیت‌کوین به‌مثابه پول رسمی، خواستار لغو [این قانون] شد. این سازمان با اشاره به خطرهای مربوط به «ثبات مالی، یکپارچگی مالی و حمایت از مصرف‌کننده» ادعا کرد که نوسان‌های قیمت و احتمال سوءاستفاده مجرمانه باعث می‌شود بیت‌کوین [برای این منظور] مناسب نباشد.

الخاندرو زلایا، وزیر خزانه‌داری السالوادور، در آن زمان با رد نگرانی‌ها گفت که بیت‌کوین راهی به شهروندان ارائه می‌دهد تا هزینه‌ بالای ارسال وجه را نپردازند و در همین حال اتکای این کشور به دلار آمریکا را کاهش می‌دهد.

وقتی قیمت بیت‌کوین در بازار پایین بود، آن‌ها درباره ضررهای احتمالی ما به معنای واقعی کلمه هزاران مقاله نوشتند.

حالا که قیمت بیت‌کوین در بازار به‌شدت بالا رفته، اگر بخواهیم بفروشیم، بیش از ۴۰ درصد سود (فقط از خریدهای بازار) به دست می‌آوریم، و منبع اصلی بیت‌کوین ما اکنون ...

افزایش قیمت بیت‌کوین را به تصویب اخیر نخستین صندوق معامله‌پذیر نقطه‌ای بورس (ئی‌تی‌اف) در آمریکا نسبت می‌دهند که این بازار را به روی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نهادی باز کرد. ‌

تحلیلگران همچنین رویداد آتی به نام «نصف شدن» (halving) را که دستمزد استخراج بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد، عاملی در افزایش بهای این رمزارز می‌دانند.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-05 14:45

افزودن دیدگاه جدید