کد مطلب: 

291914

احتمال وضع مجازات ممنوع‌الخروجی برای صاحبان فروشگاه های آنلاین بدهکار مالیات در ویتنام

اخیرا امکان نحوه مجازات فروشندگان آنلاین در صورت عدم پرداخت مالیات در جلسه اداره کل مالیات وزارت دارایی ویتنام در خصوص بررسی چگونگی جلوگیری از فرار مالیاتی فروشندگان آنلاین کالا بررسی شد و فروشندگان آنلاین کالا در این کشور در صورت عدم پرداخت مالیات، احتمالا از سوی این کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند.
احتمال وضع مجازات ممنوع‌الخروجی برای صاحبان فروشگاه های آنلاین بدهکار مالیات در ویتنام

به گزارش سیتنا، فروشندگان آنلاین کالا در ویتنام در صورت عدم پرداخت مالیات، احتمالا از سوی این کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند. اخیرا امکان نحوه مجازات فروشندگان آنلاین در صورت عدم پرداخت مالیات در جلسه اداره کل مالیات وزارت دارایی ویتنام در خصوص بررسی چگونگی جلوگیری از فرار مالیاتی فروشندگان آنلاین کالا بررسی گردید.

در حال حاضر، فروشندگان آنلاین در ویتنام ملزم به پرداخت مالیات برارزش افزوده و مالیات بر درآمد شخصی چنانچه درآمد آنها بیش از 100 میلیون دونگ ( چهار هزار دلار) در سال گردد، می‌باشند. اداره کل مالیات وزارت دارایی ویتنام اظهار داشته است امکان شناسایی درآمدهای مالیات‌دهندگان و تشخیص میان انواع درآمدهای آنها و مدیریت تراکنش‌های تجاری و جریان نقدینگی اشخاص چندان آسان نیست.

اداره کل مالیات ویتنام اعلام داشته در حال بررسی تحدید نمودن دامنه و میزان مالیات بر کسب و کارهای تجارت الکترونیک بوده و فهرست فروشندگان آنلاین کالا را در رسانه‌ها منتشر خواهد نمود و از خروج آنها از کشور جلوگیری خواهد کرد.

سال گذشته، 74 فروشنده آنلاین خارجی مبلغ هشت تریلیون دونگ معادل 326 میلیون دلار و اشخاص حقیقی و حقوقی (فروشندگان آنلاین) داخلی مبلغ 21.9 میلیون دلار مالیات به دولت ویتنام پرداخت نموده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت صنعت و تجارت ویتنام، ارزش مبادلات تجارت الکتروینک ویتنام در سال 2023 با افزایش 25 درصدی نسبت به سال 2022 به رقم 20.5 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-05 11:03

افزودن دیدگاه جدید