کد مطلب: 

291910

فعال بودن 50 میلیون کیف پول الکترونیک در ویتنام تا پایان سال جاری

بر اساس اطلاعات شرکت ارائه کننده داده‌های مالی FiinGroup در سال جاری میلادی، تعداد کیف پول الکترونیک فعال در ویتنام با افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل، به رقم 50 میلیون مورد خواهد رسید.
فعال بودن 50 میلیون کیف پول الکترونیک در ویتنام تا پایان سال جاری

به گزارش سیتنا، در سالهای اخیر روند افزایش استفاده از کیف پول الکترونیک به عنوان یک ابزار پرداخت در ویتنام افزایش شدیدی داشته است.

بر اساس اطلاعات شرکت ارائه کننده داده‌های مالی FiinGroup در سال جاری میلادی، تعداد کیف پول الکترونیک فعال در ویتنام با افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل، به رقم 50 میلیون مورد خواهد رسید. بر اساس گزارش این شرکت، میزان کیف پول فعال در ویتنام تا پایان سال گذشته 36 میلیون مورد بوده است.

از سال 2018 تا کنون تعداد و ارزش تراکنش‌ها از طریق پرداخت الکترونیک به ترتیب 80.4 و 83.5 درصد بصورت سالیانه افزایش داشته است.

یکی از دلایل این امر، افزایش استفاده‌کنندگان از تلفن همراه در ویتنام به 72.5 میلیون نفر در سال 2022 می‌باشد که برآورد می‌شود به 82.2 میلیون نفر تا سال 2025 برسد. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ویتنام، در 11 ماه نخست سال 2023، تراکنش‌های از طریق موبایل برابر با 7.13 میلیارد تراکنش به ارزش بیش از  49.2 کوادریلیون دونگ معادل دو میلیارد دلار بوده است.

بر اساس اطلاعات شرکت آماری آلمانی استاتیستا ( German statistics database Statista) به لحاظ تعداد استفاده‌کنندگان از کیف پول الکترونیک، ویتنام پس از اندونزی و فیلیپین در جایگاه سوم در میان کشورهای جنوب شرق آسیا قرار داشته است.

در ویتنام کیف پول‌های الکترونیک Momo، Shopee Pay و  VNPay رایج‌ترین و پرطرفدارترین کیف‌های پول‌های الکترونیک هستند. اواسط سال گذشته، شرکت آمریکایی اپل، استفاده از ابراز کیف پول Apple Pay را در ویتنام فعال نمود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-05 10:29

افزودن دیدگاه جدید