کد مطلب: 

290668

افتتاح ۵۹۴ میلیارد تومان پروژه‌های ارتباطی کردستان در دهه فجر 1402

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، با اشاره به شتاب توسعه ارتباطات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، از بهره برداری ۱۲۰ پروژه ارتباطی استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۵۹۴ میلیارد تومان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر در این استان خبر داد.
افتتاح ۵۹۴ میلیارد تومان پروژه‌های ارتباطی کردستان در دهه فجر 1402

به گزارش سیتنا، آرام حیدری گفت: با توجه به عقب ماندگی های قبلی استان کردستان در حوزه ارتباطات، تلاشها برای توسعه در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۱۶ درصد از کل روستاهای استان به شبکه ارتباطی کشور متصل شده اند.

وی با اشاره به احداث و ارتقای ۱۱۷ سایت روستایی افزود: با احداث ۵۱ سایت جدید، پوشش تلفن همراه در ۷۴ روستای استان و با ارتقای ۶۶ سایت، ۷۱ روستای دیگر این استان به شبکه ارتباطی کشور متصل شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: از دیگر پروژه های ارتباطی قابل افتتاح دراستان، ایجاد ۳۸ کیلومتر فیبر نوری در طرح توسعه ارتباطات روستایی به منظور افزایش پهنای باند و اجرای فاز دوم پروژه توسعه ip ملی می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، ضمن تاکید بر اولویت برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی کشور، ادامه داد: هم اکنون ۱۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه ارتباطی کشور هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-03 13:43

افزودن دیدگاه جدید