کد مطلب: 

290563

نفوذ هکرهای چینی‌ به زیرساخت‌های اینترنتی آمریکا

بنابر گزارش رویترز، کارشناسان هشدار داده اند که گروه هکری «وُلت تایفون» منتسب به چین، با در اختیار گرفتن کنترل حجم وسیعی از لوازم دیجیتال آسیب‌پذیر از قبیل روترها، مودم‌ها و حتی دوربین‌های امنیتی متصل به اینترنت در آمریکا، امکان حملات گسترده سایبری به اهداف حساس‌ آمریکا را خواهد داشت.
نفوذ هکرهای چینی‌ به زیرساخت‌های اینترنتی آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بنا بر این گزارش رویترز، وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، توانسته‌اند بخش‌هایی از مداخلات هکری چینی‌ها را دفع کنند.

به گزارش رویترز، دولت آمریکا برای جلوگیری از مداخلات احتمالی کشورها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در این کشور و همچنین مقابله با باج‌گیری‌های مجازی از کمپانی‌های آمریکایی که در سال گذشته میلادی رخ داد بیش از پیش بر دفع فعالیت‌های هکری متمرکز شده است.

بتازگی نیز شرکت مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که روسیه و چین احتمالاً برای مداخله و تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ میلادی در آمریکا و سایر انتخابات مهم در کشورهای دیگر جهان تلاش خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات اطلاعاتی فعالیت‌های نفوذی گروه هکری «وُلت تایفون» را بخشی از تلاشی وسیع برای لطمه‌زدن به زیرساخت‌های حیاتی غرب از قبیل بنادر دریایی و خدمات‌دهندگان و فراهم‌کنندگان تسهیلات اینترنتی معرفی کرده‌ و درباره آن هشدار داده‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که پس از آشکارشدن عملیات این شرکت در ماه مِی سال ۲۰۲۳ ، هکرها ابعاد عملیات خود را در اواخر سال گذشته گسترش داده و برخی از تکنیک‌های خود را تغییر دادند.

به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، چین قادر است با استفاده از رخنه‌های ایجادشده، به ایجاد اختلال در تاسیسات پشتیبانی عملیات نظامی آمریکا در منطقه هند-اقیانوسیه بپردازد.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا و اف بی‌ آی از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده‌اند و سفارت چین در واشنگتن هم هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

این در حالی‌ست که در پی هشدار کشورهای غربی درباره فعالیت‌های هکری وُلت تایفون در ماه مِی ۲۰۲۳، سخنگوی وزارت خارجه چین، مائو نینگ، آن را بخشی از «کارزار مشترک دروغ‌پردازی» به وسیله ائتلاف اطلاعاتی کشورهای «پنج چشم» خواند.

کشورهای عضو گروه «پنج چشم» شامل آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و بریتانیا در حوزه تبادلات اطلاعاتی به همکاری‌ با یکدیگر می‌پردازند.

پژوهشگران امنیتی در توضیح عملکرد هکرهای وُلت تایفون تاکید کرده‌اند که آنها با در اختیار گرفتن کنترل حجم وسیعی از لوازم دیجیتال آسیب‌پذیر از قبیل روترها، مودم‌ها و حتی دوربین‌های امنیتی متصل به اینترنت از آنها در حملات آینده خود به اهداف حساس‌تر بهره می‌برند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-31 17:56

افزودن دیدگاه جدید