کد مطلب: 

289829

شرکت «متا» دسترسی به «محتوای مضر» در اینستاگرام را محدودتر می‌کند

در پی تحت فشار قرار گرفتن شرکت متا از سوی مقامات کشورها در سراسر جهان مبنی بر لزوم حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی این شرکت، متا اعلام کرد که دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای مضر را هر چه بیشتر در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام محدود می‌کند.
شرکت «متا» دسترسی به «محتوای مضر» در اینستاگرام را محدودتر می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که متا از سوی مقامات کشورها در سراسر جهان تحت فشار قرار دارد تا از کودکان و نوجوانان در برابر انتشار محتوای مضر در شبکه‌های اجتماعی محافظت کند.

متا در یک پست وبلاگی گفت که تنظیمات کنترل محتوا برای کودکان و نوجوانان، و عبارت‌های جستجوی اضافی به ویژه در اینستاگرام محدود می‌شود.

به گفته متا، این حرکت هنگام استفاده از ویژگی‌هایی مانند جستجو و کاوش در اینستاگرام، دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای حساس مانند خودکشی، آسیب رساندن به خود، یا اختلالات خوردن، را دشوارتر می‌کند.

این شرکت گفت که انتظار می‌رود این اقدامات در هفته‌های آینده اجرایی شوند تا به ارائه یک تجربه «مناسب سن» برای کاربران کمک کنند.

متا در آمریکا و در اروپا، به دلیل ادعاهایی مبنی بر اعتیادآور بودن برنامه‌های خود و دامن زدن به بحران سلامت روانی جوانان تحت فشار است.

دادستان‌های کل ۳۳ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا و نیویورک، اخیراً از متا شکایت کردند و می‌گویند که این شرکت بارها مردم را در مورد خطرات پلتفرم‌های خود گمراه کرده است.

کمیسیون اروپا به‌صورت رسمی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محافظت متا از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر است.

این فشار قانونی به دنبال شهادت یکی از کارمندان پیشین متا در سنای آمریکا صورت می‌گیرد که مدعی شد این شرکت از آزار و اذیت، و سایر آسیب‌های پیش روی نوجوانان بر روی پلتفرم‌های خود آگاه بوده اما نتوانسته است اقدامی در این رابطه انجام دهد.

این کارمند پیشین از متا خواست تغییراتی در طراحی فیسبوک و اینستاگرام ایجاد کند تا کاربران را به سمت رفتارهای مثبت‌تر سوق دهد و ابزارهای بهتری برای مدیریت تجربیات ناخوشایند جوانان فراهم کند.

کودکان و نوجوانان مدت‌هاست که گروه جذابی برای کسب‌وکارها و برندهای مشهور هستند، ‌و با توجه به تأثیرپذیری بیشتر آنها در این سنین، در معرض تبلیغات بازرگانی به‌عنوان مصرف‌کننده قرار دارند.

برای متا که در سال‌های اخیر در رقابت شدیدی با «تیک‌تاک» برای جذب مخاطبان جوان است، نوجوانان هدف مناسبی برای جذب شرکت‌های بزرگ و برندهای مشهور جهت ارائه تبلیغات از طریق پلتفرم‌های خود هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-11 13:23

افزودن دیدگاه جدید