کد مطلب: 

289815

برگزاری نشست هم اندیشی «بررسی استراتژی ها و چالش‌های اطلاع رسانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات»

نشست «هم اندیشی بررسی استراتژی ها و چالش های اطلاع رسانی» با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران فنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران روابط عمومی سازمانها و همکاران روابط عمومی وزارت ارتباطات، زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برگزار شد.
برگزاری نشست هم اندیشی «بررسی استراتژی ها و چالش‌های اطلاع رسانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات»

به گزارش سیتنا، نشست «هم اندیشی بررسی استراتژی ها و چالش های اطلاع رسانی» چهارشنبه۲۰ دی ماه سال جاری، با حضور دکتر احسان خرامید مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران فنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران روابط عمومی سازمانها و همکاران روابط عمومی وزارت ارتباطات، زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برگزار شد.

در این مراسم دکتر خرامید بر کنش گری فعال روابط عمومی ها در حوزه های مختلف اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی فعال بر چهار محور رصد در فضای مجازی، تولید محتوا در حوزه های فرامتنی، انتشار بر بستر رسمی و غیر رسمی و توزیع محتوا در فضای مجازی استوار است.

وی اظهارکرد: لازم است روابط عمومی های وزارت ارتباطات در بحران های به وجودآمده در کشور، مدیریت رسانه ها را به صورت فعال برعهده گیرند تا با روایت گری اول و ابهام زدایی از بروز شایعات، جلوگیری شود.

مشاور وزیر ارتباطات همکاری و تعامل در بخش فنی و روابط عمومی های وزارت ارتباطات را ضروری برشمرد و گفت: به منظور اطلاع رسانی به موقع رویدادهای ارتباطی درکشور، نیازمند داشتن پروتکل اطلاع رسانی در روابط عمومی ها هستیم.

خرامید جداسازی دفتر مدیرعامل و روابط عمومی برای کیفی شدن فعالیت روابط عمومی ها را ضروری برشمرد و افزود: شیوه گفتار روابط عمومی در ارتباط با رسانه بسیار حایز اهمیت است؛ چرا که روابط عمومی می تواند برای معرفی خود، از یک بحران ارتباطی، فرصت بسازد.

وی تقویت عرصه اطلاع رسانی را نیازمند کسب دانش به روز همکاران روابط عمومی ها در حوزه ICT دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هرکدام از ما فعالان روابط عمومی، متولی اطلاع رسانی، تبیین و معرفی خدماتی هستیم که در شرکت و سازمان ما اتفاق می افتد.

در ادامه این مراسم اسماعیلی معاون روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت بر لزوم رویکرد فعالانه در حوزه رسانه تاکید کرد وگفت: در گذشته خوراک رسانه ها از طریق روابط عمومی ها تامین می شد؛ اما امروزه با گسترش فضای مجازی، تک تک افراد هرکدام خود یک رسانه ها اند.

معاون روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اظهارکرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهنده یکی از مهمترین و فراگیرترین خدمات، به جامعه مخاطبان کشور است.

وی با اشاره به مختصات فضای اطلاع رسانی در کشور اضافه کرد: در شرایط کنونی به دلیل ماهیت غیر متمرکز رسانه ها، برای اطلاع رسانی باید رویکرد فعالانه و تعاملی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه نشست، مدیران فنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور هم افزایی، تعامل و اطلاع رسانی به موقع بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه تخصصی، چالش های حوزه تولید خبر، تامین محتوا، میزان محرمانگی یا عادی بودن اطلاعات در حوزه انتشار، کمبود نیروی متخصص، عدم همکاری و شناخت مدیران از موضوع اطلاع رسانی و ارتباط روابط عمومی سازمانها و شرکتهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بایکدیگر، بررسی شد و همکاران و مدیران روابط عمومی ها، گزارشی از اقدامات خود در حوزه تخصصی، ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-01-11 09:22

افزودن دیدگاه جدید