کد مطلب: 

289398

تاثیر تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در رونق اقتصاد در روستاها

استاندار آذربایجان غربی گفت: تکمیل زیرساخت های ارتباطی در راه اندازی استارتاپ ها، فروش اینترنتی و رونق اقتصاد در روستاها تاثیر بسزایی دارد، در دولت سیزدهم، پوشش اینترنتی به ۳۲۳ روستای دیگر آذربایجان غربی گسترش یافته و تلاش می شود تا پایان سال و حداکثر تا شش ماه آینده، تمامی روستاهای استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند.
تاثیر تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در راه اندازی استارتاپ ها و فروش اینترنتی و رونق اقتصاد در روستاها

به گزارش سیتنا، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در ادامه برنامه کندیمیز رادیو چی چست صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی، با اشاره به اجرای طرح هادی در ۲۳۷ روستای استان، افزود: با الحاق یک هزار هکتار زمین به روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، شاهد تحرک مهمی در حوزه مسکن روستایی خواهیم بود.

وی در ادامه به افتتاح ۳۰ سالن ورزشی در دو سال گذشته و ۸٠ پروژه ورزشی در دست احداث اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۳۰ واحد مرکز جامع سلامت در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و از ۸۰ واحد پیش بینی شده تا پایان دولت نیز ۴۰ واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان غربی آبرسانی به روستاها را نیز از برنامه های جدی دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: با توجه به کاهش ۱۸ درصدی بارندگی در سطح استان و ۳۰ درصدی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مجبور به شناسایی منابع جدید آب در آذربایجان غربی هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به نهضت آبرسانی به روستاهای استان، اضافه کرد: با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار، در فاز نخست ٣٩۶ روستا از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شده و در فاز دوم ۶۰۰ روستای دیگر آذربایجان غربی از این طرح بهره خواهند برد. 

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تکمیل زیرساخت های ارتباطی در راه اندازی استارتاپ ها و فروش اینترنتی و رونق اقتصاد در روستاها، افزود: در دولت سیزدهم، پوشش اینترنتی به ۳۲۳ روستای دیگر آذربایجان غربی گسترش یافته و تلاش می شود تا پایان سال و حداکثر تا شش ماه آینده، تمامی روستاهای استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند.

استاندار آذربایجان غربی به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و یادآور شد: با توجه به اتمام پروژه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در طول هر سه ماه یکبار، انتظار می رود تا پایان سال جاری برنامه های سخت افزاری احیای دریاچه به اتمام برسد.

معتمدیان همچنین اولویت کنونی دولت را اجرای برنامه های نرم افزاری و مدیریت منابع آب معرفی کرده و افزود: در یک دهه گذشته، زمین های کشاورزی و کشت محصولات پر آب بر در منطقه، ۱۴۰ هزار هکتار توسعه یافته و از ۹۰ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی، ۵۷ درصد صرف کشت محصولات پر آب بری چون سیب، یونجه و چغندر قند می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-31 09:57

افزودن دیدگاه جدید